מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המורה שהביא את הכדורגל לנהלל

עומר וחזי במפגשים המשותפים בבית הספר
חזי כילד
סיפור חייו של חזי בנק, המורה המיתולגי לחינוך גופני בנהלל

ילדות

שמי חזי בנק, נולדתי בעפולה בשנת 1945.

אימי היתה מורה מאוד מוערכת ועד היום תלמידים שלה, בני שבעים פלוס, מהללים ומשבחים אותה. אבא שלי היה מנהל לשכת הגיוס בחיפה. הערכים שגדלתי עליהם בבית היו ערכים של צניעות, הגינות, שיתוף ונתינה. בחצר  היה לנו גן עם עצי פרי מעשרה סוגים שונים, ועזרתי לאבא שלי בעבודה בגן, מאז שהייתי ילד ועד שהתגייסתי לצבא.

למדתי בתיכון בקריית טבעון, והלכנו  ברגל מהבית לבית הספר יחד עם כל החברים . באותה תקופה, הייתי ספורטאי, התחלתי להתעניין בכדורגל, והצטרפתי לקבוצת הכדורגל בקריית טבעון. חוץ מהכדורגל, היו לי תחביבים נוספים. עד גיל שבע עשרה, הייתי פעיל בתנועת הנוער העובד.

בגלל שהייתי ספורטאי פעיל, בכיתה ט' שלחו אותנו לקורס מדריכים במכון וינגייט. זה היה קורס של שבוע שלם. נפגשנו עם כל מיני חבר'ה מכל הארץ ולמדנו הרבה. זה היה שבוע מלא בחוויות אדירות. זה היה הרגע שבו החלטתי שהייעוד שלי יהיה להיות מורה לחינוך גופני.

מורה לחינוך גופני

כל חיי עסקתי בהוראה בחינוך גופני, מתוך בחירה ואהבה גדולה למקצוע הזה. בהתחלה לימדתי בקריות. לאחר מכן, עברנו לרחובות, ושם קיבלתי עבודה בבית הספר "אורט". במקביל, התחלתי לעבוד במועדון הפועל מרמורק,  כמאמן כושר וכמאמן קבוצת ילדים. בתקופה שלי כמאמן, המועדון פרח. כמות הילדים גדלה וגם ההישגים של הקבוצה.

מורה לחינוך גופני בנהלל

בהמשך עברתי ללמד בבית הספר בנהלל. היו מספר נקודות שיא במהלך עבודתי בנהלל:

1. בניתי מערכת נהלים וכללי עבודה מסודרים למקצוע החינוך הגופני

2. בשנת 1995, הכנסתי את ענף הכדורגל לנהלל ולעמק יזרעאל, בשיתוף פעולה עם מועדון הכדורגל הפועל חיפה. המועדון הפך להיות בהמשך מועדון הכדורגל של עמק יזרעאל, ויותר מאוחר מועדון הכדורגל של מכבי חיפה.

3. נבחרת בית הספר בכדורסל, הגיעה לליגת העל של בתי הספר התיכוניים בארץ.

אם הייתי חוזר אחורה הייתי עושה את אותו הדבר, מכיוון שבחרתי לעסוק במקצוע מתוך אהבה גדולה לדבר. (ייתכן והייתי עושה שינויים קלים בהתאם לתפיסת עולמי).

הזווית האישית

עומר: נהנתי מאוד מהמפגשים עם חזי, היה לנו חיבור מצוין, ואהבנו לדבר הרבה על כדורגל (שזה התחביב העיקרי גם שלי) למדתי ממנו הרבה, ואני שמח מאוד שעשינו את המפגשים האלה.

מילון

מרמורק
כפר מרמורק- שכונה ברחובות

ציטוטים

”אני מאמין שהטוב תמיד ינצח את הרע“

הקשר הרב דורי