מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המוזיקה הקלאסית של סבא וסבתא

סבא וסבתא שלי
סבא וסבתא שלי
איך סבא וסבתא שלי הכירו ממוסיקה קלסית

סבתי ארנונה, וסבא שבי, נולדו בשתי ערים סמוכות – תל אביב וגבעתיים.

סבתא ארנונה, הייתה בכיתה יב כאשר חברתה אורה מהכיתה הזמינה אותה למסיבה של חבר׳ה אחרי שירות צבאי. סבתא הסכימה לבוא והזמינה איתה את חברותיה הטובות שושנה וזיוה.

המסיבה הייתה בתל אביב, במועדון ״האוהל״. במסיבה היו ריקודים ואוכל. סבתא מספרת כי סבא ניגש אליה כששיר הסלואו התנגן במועדון, שיר בשם ״White shade of pale” של להקת ״פרוקול הארם״. סבתא הסכימה מיד והם החלו לרקוד את ריקוד הסלואו ודברו תוך כדי.

סבא שאל את סבתא במה היא עוסקת? וסבתא (שהחליטה לעבוד עליו) אמרה לו שהיא מנגנת על טרומבון. סבא, שמבין מאוד במוזיקה קלאסית, שאל אותה אם היא יודעת לנגן את היצירה ”קונצ׳רטו לטרומבון” של היידן, וסבתא ענתה, "בטח שאני יודעת". סבא צחק ואמר לה שאין בכלל יצירה כזו! סבתא צחקה גם וגילתה לו את האמת שהיא בכלל שמיניסטית ולא מנגנת בטרומבון.

בסוף המסיבה סבתא הלכה הביתה עם חברותיה, אך סבא רץ אחריה ושאל אם יוכל ללוות אותה עד פתח ביתה? סבתא אמרה שהיא גרה רחוק ברמת גן וסבא חייך ואמר שהם יצעדו לשם ברגל.

חברותיה של סבתא נפרדו ממנה לשלום וסבא וסבתא החלו ללכת לכיוון רמת גן וכל הדרך הם רק דיברו, דיברו ודיברו.

בהמשך, ראו גן שעשועים ורצו לשבת לנוח קצת מהדרך, נכנסו לתוכו, אך לתדהמתם גילו ש״פארק השעשועים״ הוא בכלל בית קברות !!

הם נבהלו, צרחו וברחו משם.

בסופו של דבר הגיעו לרחוב שדרות ירושלים ברמת-גן, קרוב לפתח הדלת של סבתא וחיכו למונית השירות שתיקח את סבא חזרה. המונית הגיעה, סבא נכנס לתוכה וכעבור שניה יצא, נתן לסבתא נשיקה במצח וחזר למונית. הבעיה היחידה הייתה שהם שכחו להחליף פרטים.

למזלה של סבתא ידידה טובה שלה, אריאלה שלמדה איתה בביה״ס היסודי, הכירה את סבא והיא זו שיצרה ביניהם את הקשר. והסוף הוא כבר היסטוריה…

וכיום, סבתי וסבי גרים ברמת גן. סבי בן 76 וסבתי כבר בת 72.5. אני אוהבת ללכת איתם לארוחות בוקר, מסעדות וסרטים. עם סבתא אני הולכת לקנות הרבה בגדים, לבשל אוכל מיוחד של עדות שונות ולצפות איתה בהרבה סדרות מעניינות. עם סבא אני מרבה לבלות בסרטים, קניונים, מכינה איתו הרבה בשרים טעימים ויוצאת איתו להליכות בבקרים.

אני משתדלת לבקר אותם פעם בחודש, אך בזמן הקורונה בשנת 2020 לא יכולתי לבקר את סבתא וסבא והתגעגעתי מאוד.

אני נהנית לחגוג איתם ימי הולדת, חגים ואירועים מיוחדים!

וזהו סיפור ההכרות של סבתי וסבי

הזוית האישית

יובל: היה ומעניין ללמוד איך סבא וסבתא שלי הכירו.

מילון

טרומבון
כלי נגינה כלי נשיפה

ציטוטים

”חברים ומשפחה זה הכי חשוב“

הקשר הרב דורי