מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הלהקה של סבא משה וינדמן

אני ונכדתי והחפץ מהעבר
אני בביקור באיטליה
הקמת להקת "שומבצל", תרופת סבתא וחלומות

שמי משה (צ'ובי) וינדמן, סבא של זוהר ואני משתתף בתוכנית הקשר הרב דורי, יחד תעדנו את סיפורי.

נולדתי בשנת 1945 בבית חולים אסותא בתל אביב גדלתי לבית חם ואוהב לזוג הורים :

(רבקה ויצחק ז"ל) ולשני אחים מיכה ושיקה ז"ל . התחתנתי בגיל עשרים ותשע עם צביה.  בעברי עבדתי במשרד הביטחון.  כיום אני בן שבעים ושבע גר בקיבוץ גבת עם אשתי.  יש  לי שני ילדים ושישה נכדים.

סבא ואני בבית ספרי – בתוכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

הלהקה שלי

לאחר שירותי בצבא הקמתי את להקת "שומבצל", להקה של הקיבוצים באזור עמק יזרעאל והסביבה. התמונה צולמה בשנת 1969 בסיני. הייתי בן עשרים וארבע בהופעה בפני חיילים. הלהקה הוקמה בשנת 1969 והתפרקה בשנת 1971 בגלל שמצד אחד נגמר התקציב, ומצד שני לא היו לנו חומרים חדשים, שירים ומערכונים. חלק מחברי הלהקה, המשיך באופן עצמאי או אחר כמו למשל עוזי מאירי. חוויה מיוחדת שהיתה לי מההופעות היא  שעשינו הופעה בתעלת סואץ ושם נפגשתי עם חברים שלי מהשריון.

תרופת סבתא

באחד המפגשים הבאתי תרופת סבתא.  התרופה מיועדת לטיפול ביבלת באצבע. אנחנו משתמשים בתרופה גם היום. התרופה מורכבת מאבקני צמח הקמומיל.  מכינים אותה כך: לוקחים את האבקנים הצהובים של הפרח ומורחים אותם על היבלת ומסביב. אחרי זמן מה מורידים את החומר שעל היבלת. את התרופה אני מכיר מסבתא צביה, אשתי. כאשר צביה הייתה קטנה היה לה יבלת על האצבע. אמא שלה מרחה לה את זה והיבלת נעלמה .

חלומות

באחד המפגשים דיברנו על חלומות והחלום שלי היה לעזור לאנשים ולמדינה, עזרה לזולת ולמדינה זאת מצווה. אני אוהב לסייע לכל מי שפונה אלי בבקשת סיוע, אני מתעסק בגישור כדי לגשר במחלוקות של אנשים, ואני מתנדב בעמותות שמסייעות לחברה, שאין לה יכולות להשיג דברים. הסיוע הוא קשת של מעשים: ללמד דבר מה, להדריך כיצד לבצע , ועוד ועוד. הסיוע נותן לי הרגשה נהדרת, והסיוע הוא בהתנדבות מלאה.

התפילה שלי שכולנו נסייע אחד לשני וכך נתאחד למשפחה אחת גדולה.

הזווית האישית

סבא משה: התוכנית כללה הרבה פגישות בבית הספר, פעילויות ונסיעה למוזיאון. את כל הפעילויות ביצעתי יחד עם נכדתי היקרה זוהר. ההגעה לבית הספר למפגש כאשר זוהר ממתינה נרגשת, הפעילות המשותפת, הכתיבה, והנסיעה למוזיאון אפשרו לי להעמיק ולדעת, להבין ולהרגיש את נכדתי היקרה. גיליתי עולם שכולו שמחה. גיליתי רצון להצלחה גיליתי חדוות יצירה אושר ולבטים.

זוהר: המפגש עם סבא היה מלמד, מהנה, ומעניין. מרגע שנפגשנו בשער בית הספר, ועד שהתיישבנו ושמעתי את חלק מסיפורי חייו, מילדותו בנעורים בצבא ובשרות. התרשמתי מהסיפורים, הרגשתי ולמדתי על אופיו והתנהגותו במצבים שונים. הפעילות הזאת חיברה אותי, ואת סבא מאד מאד .נהניתי מהחוויה של סבא ונכדה.

מילון

קמומיל
בַּבּוֹנָג הידוע גם בשמו הלועזי קמומיל הוא סוג של צמח חד שנתי ממשפחת המורכבים, הפורח באביב. זהו צמח ריחני, המשמש בין השאר לחליטה כמשקה, וברפואה העממית כצמח מרפא. סוג נוסף מאותה המשפחה הוא הקחוון. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”התפילה שלי שכולנו נסייע אחד לשני וכך נתאחד למשפחה אחת גדולה“

הקשר הרב דורי