מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הכפתור

מיכאל בצעירותו
מיכאל ביום חתונתו
חייו של סבי מיכאל מנשרוף ז"ל כפי שספרה לי אמי

שמי מישל בן טובים. כחלק מהמעורבות החברתית בבית הספר, בחרתי לספר על סבא שלי ז״ל ואיך הוא הכיר את סבתא שלי. עשיתי זאת במסגרת התכנית הקשר הרב דורי.

סבא שלי ז״ל נולד במצרים בשנת 1924 בעיר בשם אלכסנדריה, היה לו שלוש אחיות ושלושה אחים. סבא שלי היה בן אדם חכם ומצחיק והוא תמיד אהב לשחק בשכונה עם החברים.

הם היו הרבה אחים בבית די קטן .סבא שלי לא הסתדר עם אף אחד מהאחים שלו, הוא היה בן הזקונים. בבית לסבא הייתה חנות אופנה שהפעיל באופן עצמאי. המשפחה של סבא היו דתיים מאוד והוא למד בבית ספר דתי שבו לימדו את השפה העברית והצרפתית.

סבא שלי עלה לארץ בשנת 1943 כשהיה בגיל 19 דרך צרפת. הוא גר בצרפת תקופה קצרה ועלה לארץ עם השם מישל. אני קרויה על שמו – מישל. כשאימא שלי הייתה איתי בהריון בחודש שישי סבא שלי (אבא שלה) נפטר בשנת 2006 כשהיה בן 82 ממחלת הסרטן.

בגיל 25 בארץ הוא פתח חנות של חגורות, כפתורים ותיקוני בגדים.

סיפור ההכרות עם סבתא

סבי מיכאל/מישל הכיר את סבתא שלי בחנות שבה הוא עבד. סבתא שלי עבדה בחנות בגדים ליד, והבוס שלה שלח אותה לעשות תיקונים אצל סבא שלי, הוא היה צריך לתקן כפתור. סבתא שלי לא נענתה מיד וסבא שלי חיזר אחריה המון זמן עד שהיא הסכימה לצאת איתו ומשם נולד סיפור אהבה.

סבא וסבתא שלי התחתנו בשנת 1968. סבתא הייתה בת 28 וסבא בן 44. לאחר זמן מה הולידו ארבעה ילדים. בבית סבא שלי חינך בדיוק כמו שצריך. הוא היה נוקשה עם הילדים, אבל אהב אותם מאוד. סבא שלי היה אחראי על החינוך ופעולות פנאי, בזמן שסבתא שלי הייתה עושה עבודות בבית.

הזוית האישית

מישל הנכדה המתעדת: אני מאוד הייתי שמחה להכיר את סבא שלי שאני נקראת על שמו. הוא נשמע בן אדם ישר וטוב לב. החוויה של לשמוע את הסיפור שלו הייתה מאוד מרגשת, עבורי ועבור אימא שלי שסיפרה לי אותו.

מילון

אלכסנדריה -
אלכסנדריה (בערבית מצרית: اسكندريه) היא העיר השנייה בגודלה במצרים, עיר הנמל החשובה שלה ובעלת היסטוריה עתיקה. העיר משמשת כבירת המחוז הקרוי על שמה ושוכנת בצפון המדינה על שפת הים התיכון סמוך לשפך הזרוע המערבית של הדלתא של הנילוס כ-180 ק"מ צפון-מערבית לבירה קהיר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הייתי שמחה להכיר את סבא שלי שאני נקראת על שמו. הוא נשמע בן אדם ישר וטוב לב“

הקשר הרב דורי