מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הכנסיה הנעולה – אברם קנטור

סבא אברם וגפן
עם סבא במפגש הראשון של התכנית
סיפור מיוחד מילדותו של סבא וציוני דרך מרכזיים

שמי אברם קנטור, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי גפן, יחד אנו מתעדים סיפור מחיי במאגר המורשת של התכנית.

נולדתי בתאריך 19.11.1950. יש לי אח אחד. עד גיל 14 גרתי בחיפה. הוריי נולדו בצרנוביץ. קראו לי בשמי על שם סבי אדולף אברהם. בילדותי שיחקתי לרוב בטיפוס על הר הכרמל, הייתי בתנועת השומר הצעיר מגיל 12.

עוד בילדותי רציתי לעבור לקיבוץ, משום שקינאתי בבני דודי בקיבוץ שמיר: בביקורים אצלם אהבתי מאוד את החיים בקיבוץ, הם נראו לי חופשיים יותר ומעניינים.

שירותי הצבאי היה בצנחנים. התחתנתי בשנת 1972, החתונה נערכה בקיבוץ מזרע. מגיל 14 אני חי במזרע.יש לי ארבעה ילדים ועשרה נכדים. באופן מקצועי למדתי ספרות כי זה תחום העניין שלי.

סיפור מיוחד שזכור לי מילדותי על הר הכרמל, קשור לכנסיה אליה נכנסנו אני וחבריי. נכנסנו לכנסיה בסטלה מריס, וירדנו למערה שבה היה פסל אליהו הנביא. הנזיר האחראי חשב שהכנסיה ריקה ונעל אותה. כשיצאנו מהמערה, גילינו שאנחנו נעולים. זה היה מפחיד. אבל מצאנו חלון פתוח, טיפסנו אליו ויצאנו לשטח סלעי על ההר. לקח הרבה זמן, אבל מצאנו דרך לרדת מן הסלעים הביתה.

הזוית האישית

גפן הנכדה המתעדת: היה נעים לשמוע את הסיפורים של סבא. אני חושבת שכדאי שסבא יכתוב ספר.

סבא אברם: אין הרבה הזדמנויות לשוחח עם גפן בנפרד, במסגרת הזו הצלחתי, היה מאוד נעים לשוחח ולעבוד יחד.

מילון

סטלה מאריס
סְטֶלָה מַארִיס (מלטינית: Stella Maris – "כוכב הים") הוא אזור בראש הכרמל ובו מתחמים של מנזר וכנסייה בני מאות שנים, וכן קפלות ומבנים נוספים השייכים למסדר הכרמליתי.

ציטוטים

”תהיו טובים ותבלו עם סבתא/ סבא“

”הנזיר האחראי חשב שהכנסיה ריקה ונעל אותה. כשיצאנו מהמערה, גילינו שאנחנו נעולים. זה היה מפחיד. מצאנו חלון פתוח, טיפסנו אליו ויצאנו לשטח סלעי “

הקשר הרב דורי