מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הכל התחיל מספר של ז'ול ורן – ראובן אביב

אני (אור) עם סבי בגינתו
סבי בטיול
שירות הצבאי של סבי לאורך השנים ועבודתו

אני ראובן אביב (סורוקין), אני בן 82, ונולדתי באוקטובר 1940 בתל אביב בישראל. כיום אני גר ברמת השרון. אני נשוי,ויש לי שתי בנות ושישה נכדים. יש לי שני אחים חיים, יורם ומיכאל ואחד שנפטר, עמי. שמות ההורים שלי הם טניה ואברהם, שנולדו בליטה ולטביה ועלו לישראל.

התגייסתי לצבא בשנת 1958 לעתודה האקדמית, וב-1964 לצבא עצמו. שירתי בתור מפקד מחלקות חי"ר ואז כמפקד פלוגה, השתחררתי ב-1967. שירתי בשתי מלחמות, במלחמת ששת הימים ב-1967 למשך שלושה ימים מכיוון שאחי נהרג שלושה ימים אחרי תחילת המלחמה. שירתי גם במלחמת יום הכיפורים ב-1973, אלו היו מלחמות מאוד רציניות ויש לי מהן חוויות קשות. אחד מחבריי שעדיין בקשר איתי היה המפקד שלי במלחמה, כיום הוא העורך דין שלי וכן הוא כתב ספר שבו הוא ציין אותי.

במהלך שירותי הצבאי אחד הצוותים שעליו פיקדתי פעל בצורה לא נכונה במארב ולמרות שהייתי עם צוות אחר בזמן זה האחריות הייתה עליי ולכן נשפטתי ונשלחתי לכלא הצבאי למשך שבוע.

שלושת אחיי שירתו בצבא גם הם. יורם היה רופא צבאי, עמי (שנפטר) היה בנח"ל ומיכאל במודיעין. לאחר שירותם הצבאי יורם סיים לימודי רפואה בארה"ב והשתקע שם עד היום. ומיכאל עובד בחברת הייטק בישראל.

לאחד הצבא עשיתי דוקטורט בפיזיקה באוניברסיטת תל אביב ובסיומו נסעתי עם אשתי יפה לארצות הברית לפוסט דוקטורט עד 1972 ולאחר מכן חזרתי לארץ והתמנתי לחבר סגל במחלקה לפיזיקה באוניברסיטת תל אביב. תאריי בסוף היו דוקטור ולאחר לא מעט שנים גם פרופסור. ב-1978 הצטרפתי לכור הגרעיני בנחל שורק לשלוש שנים עד 1981, ועסקתי בחיפושי אורניום, בשלב מסוים בחיי החלטתי לשנות כיוון מחקר לתחום מדעי המחשב.

עבדתי באוניברסיטת תל אביב במחלקה לפיזיקה באוניברסיטה הפתוחה, שם הייתי ממקימי המחלקה למדעי המחשב בנחל שורק במחלקת חיפושי שדה. יצאתי לתקופות שבתון שונות ובהן הרצאתי וחקרתי במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת ויקטוריה בניו זילנד, במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטה הבין לאומית בבנגקוק, ובמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת מונש באוסטרליה. כמו כן הייתי חבר סגל במחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית תל חי, ובמחלקה למדעי המחשב במכללת תל אביב יפו.

הכל התחיל ב"סקר" בכיתה ח' שבעזרתו כיוונו אותנו באיזה כיוון ללכת. היו גם ספרים שעזרו לי להתחבר לנושא, ובמיוחד "אי התעלומות" שנכתב על ידי ז'ול ורן. הוריי מאוד תמכו בי ובנושא שבחרתי, כמו כן הם תמכו בי נפשית וכספית, ועבדו בתחומים דומים. כיום אני עדיין משתלם בנושא בעזרת ספרים מאמרים והרצאות מקוונות.

הזוית האישית

אור הנכד המתעד: הייתי רוצה לאחל לסבא שלי חוויות מעניינות כפי שהיו לו בעברו, מאוד שמחתי לדבר עם סבא שלי ולשמוע על הנושאים. זוהי הפעם הראשונה ששמעתי את כל הסיפורים האלו והיה לי מקסים לשמוע באילו מקומות הוא עבד בעבר ומה הוא עשה בצבא. מאוד הוקסמתי לשמוע שסבא שלי היה מרצה באוניברסיטה ועבד בכל כך הרבה מקומות ברחבי העולם.

מילון

אי התעלומות
אי־התעלומות או אי התעלומה (בצרפתית: L'Île mystérieuse) הוא ספר בשלושה חלקים שנכתב בידי הסופר הצרפתי הידוע ז'ול ורן: חלק ראשון - הניצולים מהשמים, חלק שני - הנטושים, חלק שלישי - סודו של האי. הספר בחלקו מהווה המשך לעלילות שתוארו בשני ספרים קודמים של ז'ול ורן ילדי רב החובל גרנט מהשנים 1867–1868 ו־20,000 מיל מתחת למים מהשנים 1869–1870. עם זאת, כל ספר מהווה עלילה בפני עצמה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בחיים אתה צריך לחשוב, לקלוט, להבין ולענות“

הקשר הרב דורי