מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הכל בגלל האופנוע

סבא, סבתא ואני ביום ההולדת השני שלי
סבא וסבתא שלי במלון באילת
סיפור אהבה בין סבא וסבתא שלי

שמי שושנה סספורטס, אני משתתפת השנה יחד עם נכדתי חן, בתכנית הקשר הרב דורי. סיפרתי לחן סיפורים וחוויות של משפחתנו, בחרנו להעלות את סיפורו של האופנוע של סבא שלמה.

סבא מציע לסבתא נישואים

לשלמה היה אופנוע. יום אחד נסענו למסיבת יום ההולדת של אחי, כל בגדיי היו לבנים. כשנסענו הרחתי עשן ואני והוא ירדנו מהאופנוע, אחרי כמה שניות האופנוע עלה באש וכל בגדיי התלכלכו.

הגעתי למסיבה, ההורים שלי ראו אותי וכעסו מאוד, הם לא נתנו לי להסביר למה הבגדים שלי השחירו. הם החליטו לא לתת לי לצאת למשך חמישה חודשים! לאחר שבועיים שלמה בא לבקר. בהתחלה, הורי סירבו לדבר איתו, אבל הוא התעקש והסביר להם מה קרה.

אחרי שההורים שלי שמעו את הסיפור במלואו, הם תהו למה כעסו עליי כל כך ואז הוא ביקש את ידי והציע לי נישואין! רגע זה היה מדהים ומרגש כל כך.

זיכרון מלחמת יום הכיפורים 

כמה חודשים אחרי שאימא שלך נולדה, התחילה מלחמה ובעלי, שלמה, התגייס והלך להילחם. עברו חודשיים ולא שמעתי ממנו בכלל. אפילו לא הייתי בטוחה עם הוא חי, בתקופה ההיא לא היו טלפונים ולא הייתה תקשורת ומיידע עם החיילים בחזית. נסעתי לבית של ההורים שלי וסיפרתי להם על החששות שלי וביקשתי מהם שיעזרו לי לטפל בבתי. משנמאס לי לחכות למידע, הלכתי לקצין העיר ואמרתי שאני רוצה לדבר עם בעלי.

החייל שפניתי אליו סירב ואמר לי לחזור הביתה ושהכל יהיה בסדר, אבל לא הסכמתי ללכת והתעקשתי. הוא מצא את מיקומו של שלמה והתקשר אליו. שלמה ענה לטלפון, הרגיע ואמר שהכל בסדר

אחרי שסיימתי לדבר איתו חזרתי לבית שלנו. אחרי כמה ימים שמעתי את הדלת נפתחת, שלמה חזר הביתה!

אכן, המלחמה הסתיימה והוא חוזר הביתה בשלום.

סבי וסבתי 

תמונה 1

הזוית האישית

הנכדה חן: עבודה זו הייתה מאוד מהנה. אהבתי להקשיב לסיפורים של סבתא וסבא שלי ולבלות איתם זמן איכות.  זה חיזק את הקשר ביני לבין סבא וסבתא שלי. , בהתחלה, היו קשיים, היה קשה למצוא סיפור מתאים שיהיה ארוך ויעניין את הקוראים, וגם היה קשה למצוא תמונות מהזמן שבו התרחש הסיפור.

סבתא שושנה: נהניתי מאוד לספר את הסיפור זה. כשסיפרתי אותו נזכרתי בזיכרונות שהיו לי מאותה תקופה. היה לי קשה להיזכר בכל פרטי הסיפור, אבל אני חושבת שהסיפור מובן. מאוד נהניתי לדבר עם נכדתי והתרגשתי שהיא סיפרה לי שסיפור זה הולך להופיע באתר המורשת של תכנית הקשר הרב דורי במוזיאון אנו – מוזיאון העם היהודי.

מילון

קצין העיר
קצין העיר היה שמו של מוקד בו נמצאו נציגי צה"ל באזורים מקומיים ברחבי הארץ. מוקד זה היווה גורם המספק מענה לכל שאלה או בעיה בה נתקלו החיילים החל מעת גיוסם.

ציטוטים

”"שלמה חזר הביתה"“

הקשר הרב דורי