מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הכי טוב שאני יכול

והיום...
אז בכתה...
אבן בפסיפס של מדינת ישראל

סיפור קיצור תולדות חיי מוקדש לנכדתי הבכורה והאהובה מילה נשרי גיסין,

שמי דני גיסין. אני כותב כאן, יחד עם נכדתי הבכורה והאהובה עליי כל כך, מילה נשרי גיסין, מבי"ס "נווה נאמן'" בהוד השרון. במסגרת התכנית הקשר הרב דורי.

אני בן 76 נשוי לעופרה לבית ליבלינג. אבא לקרן והילה. יש לי שלושה נכדים. נולדתי בעיר פתח תקווה בתאריך    18.7.1947. יש לי אח גדול בשם דורון ואחות קטנה ושמה שלומית. לאימא שלי קראו מרים ולאבא שלי אברהם. שני ההורים שלי הם ילידי הארץ.

שני הורי היו בארגון "ההגנה" זה היה הארגון הצבאי הגדול והמרכזי של הישוב היהודי בארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי לפני קום המדינה. סבא שלי ברוך בן עזר היה חבר במחתרת ניל"י נגד הטורקים במלחמת העולם הראשונה. אבא שלו יהודה ראב היה חורש התלם העברי הראשון באדמת ארץ ישראל בפתח תקווה בשנת 1878.

עם הקמת המדינה אבא שלי התגייס לצהל ושירת כמפקד פלוגה קרבות פרוזדור ירושלים וגם במבצע קדש בשנת 1956.עם שחרורו מהצבא חזר לעבוד בחקלאות בענף הפרדסנות.

אימא שלי הייתה מורה בבית ספר פיקא בפתח תקווה ולאחר מכן הייתה מנהלת בית ספר.

עם הקמת המדינה המצב הכלכלי היה קשה מאוד. התקופה נקראה תקופת הצנע והיו חסרים מוצרי מזון יסודיים רבים. הייתה לנו חצר גדולה בה הוריי הקימו משק עזר ובו, לול תרנגולות, עז לבנה שאבא היה חולב פעמיים ביום, ברווזים, עצי פרי, ערוגת ירקות וכלב זאב גדול שהשגיח על הכל

למדתי בבית ספר פיק"א בפתח תקווה מכיתה א' עד כיתה ח', היינו מעל 50 ילדים בכיתה ולי היה קל ללמוד והיו לי הרבה חברים. עם רוב החברים עברנו לתיכון "אחד העם" בפתח תקווה אותו סיימתי בשנת 1965.

 תמונת מחזור מבית הספר היסודי פיק"א

תמונה 1

מיד עם סיום לימודיי, התגייסתי לצבא במסלול ישיר לקורס טייס בחיל האוויר הייתי בקורס חצי שנה עד שהדיחו אותי ובזה הסתיים החלום שלי להיות טייס. הציעו לי להשאר בחיל האוויר ולשמש כפקח טיסה במגדל פיקוח. שירתי בתפקיד זה שש שנים בסדיר ובקבע ועוד כ- 20 שנים במילואים. תוך כדאי השירות השתתפתי במלחמת ששת הימים מלחמת ההתשה מלחמת יום כיפור ומלחמת לבנון הראשונה.

עם כניסתי לשירות קבע נרשמתי לאוניברסיטת תל אביב ללימודי משפטים, אותם השלמתי בשנת 1972. למגדל הפיקוח בו שירתי הגיע חיילת צעירה עליזה ויפה מהר מאוד התאהבנו ולאחר שנה התחתנו ועברנו לגור יחד.

עם שחרורינו מהצבא, עופרה עברה לעבוד עם אבא שלה בבורסת היהלומים ואני הצטרפתי למשרד עורכי דין בתל אביב. נולדו לנו שתי בנות קרן הבכורה (אימא של מילה), נולדה בשנת 1975 והילה הקטנה בשנת 1979.

בשנת 1980 שיניתי קריירה ועברתי לעסוק בענף היהלומים הן ביצור והן יבוא ויצוא.

עסקתי בענף היהלומים במלוא המרץ עד לגיל 70 ועכשיו מיתנתי את היקף הפעילות העסקית ואני משתדל להשקיע זמן רב יותר במשפחה ובעיקר בנכדות ובנכדים המביאים לי אושר רב.

הזוית האישית

מילה: אני מאוד נהנתי לעבוד יחד עם סבי דני ולמדתי ממנו המון.

סבא דן: אני נהנתי ולמדתי מנכדתי האהובה. נחמד שיש פרויקטים שיכולים ללמד את דור זה איך חיינו פעם ואך התנהלנו.

מילון

תקופת הצנע
תקופה בה המצב הכלכלי היה קשה והיו חסרים המון דברים

ההגנה
ארגון ההגנה היה הארגון הצבאי הגדול והמרכזי של היישוב היהודי והתנועה הציונית בארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי, בין 1920 ל-1948, והיה התשתית להקמת צבא ההגנה לישראל עם הקמת המדינה. (ויקיפדיה)

ניל"י
ניל"י (ראשי התיבות: נצח ישראל לא ישקר, מתוך ספר שמואל א', פרק ט"ו, פסוק כ"ט) היה ארגון מחתרתי שהוקם בשנת 1915 ופעל ביישוב העברי בארץ ישראל בתקופת מלחמת העולם הראשונה. הארגון מנה כמה עשרות חברים פעילים באופן מלא, ורבים נוספים שפעלו באופן חלקי. הוא התמקד במתן שירותי מודיעין לחיל המשלוח המצרי, שהיה הכוח הבריטי שנלחם מול האימפריה העות'מאנית במערכה על סיני וארץ ישראל במלחמה, ושאף למנף את הקשר המודיעיני לכדי נכס מדיני, על מנת לקדם את הקמתו של בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”יעוד הקיום הוא לחיות חיים שמחים ומאושרים. “

הקשר הרב דורי