מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הכדורסלנית מדרבנט

סבתא ואני
סבתא בצעירותה
הסיפור של סבתא גליה חנוכייב

שמי איתן, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד את סבתי, גליה חנוכייב, יחד אנו מנציחים את סיפורה במאגר המורשת של התכנית.

הוריה של סבתא גליה נלחמו במלחמת העולם השנייה, אבא של גליה שירת בחיל השרון במהלך השירות שלו וקיבל לפחות 15 מדליות זהב! אימא של גליה שירתה כאחות, במהלך השירות קיבלה בין 4-6 מדליות זהב!

סבתא גליה היית הילדה הרביעית מתוך שבעה אחים ואחיות, בימים ההם הילדים גדלו כולם, כולל בני הדודים הרבים שהיו, ביחד בחצר הבית הגדול שהיה להם, היה להם משק מאוד גדול, הם גידלו במשק הרבה פירות והרבה ירקות. בנוסף לזאת הם גם גידלו כבשים, פרות ותרנגולות. גליה למדה בבית הספר עממי על שם סטלין. תחביביה היו לשחק בליגת כדורסל בדרבנט (סבתא גליה הייתה גבוהה). סבתא שיחקה גם כדורגל, משחקי גומי וקלאס. סבתא היית בחוג כדורסל בנוסף לזאת היא וכל חברותיה ואחיותיה היו תופרות, סורגות (באותה תקופה היה נהוג שכל הבנות התעסקו בתפירה ובסריגה בנוסף לטיפוח וניקוי משק הבית).

בצעירותה עבדה במפעל לתפירה כ-24 שנים. בנוסף לעבודה היא גידלה שלושה ילדים וטיפלה במשק הבית. סבתא הכירה את סבא בחתונה של משפחה, הם ערכו חתונה תוך מספר חודשים ונולדו להם שלושה ילדים.

התחביבים של סבתא גליה כיום הם: לסרוג, לשחק בינגו שעות עם חברות ואחיות שלה, פזלים מרובי חלקים, צפייה בטלוויזיה, לבלות עם הנכדים הגרים לידה.

חפץ מיוחד העובר מדור לדור- מטבע זהב משנת 1901, שעוברת עוד מסבא רבא רבא.

הבית של סבתא בדרבנט

תמונה 1

תמונת הסריג האחרונה של סבתא גליה

תמונה 2

הזוית האישית

איתן הנכד המתעד: היה לי כיף מאוד בתכנית, נהניתי לשמוע על העבר של סבתא ועל מה שהיא אהבה לשחק בו. למדתי שהיא הייתה שחקנית כדורסל ממש טובה ולמדתי עוד כל כך הרבה דברים על המשפחה ועל השורשים.

סבתא גליה: היה לי מאוד כיף ונהניתי שהנכד התעניין ושאל שאלות.

מילון

דרבנט
דרבנט נמצאת ברפובליקה של דאגסטן השוכנת בדרום רוסיה, בסוף המאה ה20 היו בה כ-40,000 יהודים, כיום נותרו משפחות בודדות.

ציטוטים

”להקשיב להורים, ללמוד טוב, שישרתו בצבא בכבוד, שלא יריבו, שיהיו ילדים טובים“

הקשר הרב דורי