מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות של סבא מיכאל סידורצ'וק

סבא מיכאל ואני
סבא מיכאל עם אבא ודוד שלו
איך גדלתי בברית המועצות

שמי מיכאל סידורצ'וק, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי נויה, במסגרתה אני מספר לה על ילדותי ואנו מתעדים סיפור מחיי במאגר המורשת.

נולדתי בשנת 1959 בעיר ברזניקי, באזור פרם, אבל מגיל חודשיים גרתי בעיר סברדלובסק. העיר נמצאת בהרי אורל (החלק המערבי של סיביר). שם החורף ארוך מאוד, והקיץ מאוד קצר.

ילדותי הייתה רגילה: גן ילדים, בית ספר. זה היה גם בית ספר יסודי, וגם בית ספר תיכון באותו בניין. בילדותי אהבתי לקרוא ספרים על הרפתקאות ופנטזיה, ספרים של ז'ול ורן, אלכסנדר דיומא, ג'ק לונדון וכו'. גם אהבתי לשמוע מוזיקה רוק: החיפושיות, האבנים המתגלגלות, אוריה חיף, דיפ פרפל וכו'. בגלל "החיפושיות" התחלתי ללמוד אנגלית, כי רציתי לדעת על מה השירים שלהם.

אהבתי רכיבה על אופניים, בחופש קיץ רכבתי מהעיר לבית נופש ובחזרה כמעט כל יום, כ- 30 ק"מ לכיוון אחד. בחורף הלכתי לבריכה, כדי לשחות.

לא אהבתי את החורף. תמיד חשבתי שנולדתי בארץ לא נכונה. הייתי רוצה לגור בארץ ללא קור, שלג וקרח. ולראייה – לפעמים חלומות מתגשמים…

סבא מיכאל בילדותו עם אביו ודודו

תמונה 1

הזוית האישית

נויה הנכדה: תכנית הקשר הרב דורי מעניינת מאוד ומהנה. כיף לי לעבוד עם סבא שלי ולתעד את סיפורו.

סבא מיכאל: תוכנית הקשר הרב דורי היא תוכנית מעניינת שמעניקה זמן איכות בין סבא ונכדה שלא תמיד מתאפשר בביקורים רגילים בבית.

מילון

החיפושיות
הביטלס (באנגלית: The Beatles; בתרגום חופשי לעברית: חיפושיות הקצב, או בקיצור: החיפושיות) הייתה להקת רוק בריטית, הנחשבת על ידי רבים להרכב המוזיקלי המשפיע ביותר אי-פעם. הלהקה הייתה אינטגרלית לאבולציה של מוזיקת פופ לצורת אמנות ולהתפתחות תרבות הנגד של שנות ה-60. המוזיקה שלהם, שמקורה ברוק אנד רול של שנות ה-50, שילבה לתוכה אלמנטים של מוזיקה קלאסית בדרכים חדשניות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”Life outside can be difficult. Life within can be the way you want it to be. No life without you“

הקשר הרב דורי