מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות של חנניה גלבוע

עם סבא כשאני בת יומיים
סבא (באמצע) עם אביו ואחיו
תחנות בחייו של סבא חנניה

שמי חנניה גלבוע, נולדתי בשנת 1948 בפולין, וכיום אני בן שבים ושלוש וחצי.

עליתי מפולין בגיל שנתיים בשנת 1950, והגעתי לארץ ישראל, לעיר רמת גן. שם התגוררנו ברחוב חשמונאים 6.

נולדתי בפולין בעיר שנקראת וורוצלב. ורוצלב, היא העיר הרביעית בגודלה בפולין ושוכנת בדרום מערב פולין, על גדות נהר האודר. כמו כן היא בירת פרובינציית שלזיה תחתית. נכון ל-2020 אוכלוסיית העיר מונה 642,000 נפשות. העיר מהווה צומת מרכזי בין הים הבלטי, הים האדריאטי, מרכז אירופה ומזרחה. ויקיפדיה

להורים שלי קראו חנה ושלמה, יש לי אח אחד שקוראים לו אילן, ויש ביננו שבע שנים הבדל.

כשהייתי נער לא עבדתי, וכשהייתי בן שלוש עשרה, לא ציינו לי את השנת בר מצווה, היא הייתה כמו יומולדת רגילה.

התגייסתי לצבא בשנת 1966(כשהייתי בן שמונה עשרה) לשירות סדיר בנח"ל המוצנח. גדוד נח"ל מוצנח 88 היה גדוד סדיר בחטיבת הצנחנים 202. החיילים אשר שרתו בגרעיני הנח"ל השונים נהגו לעבור מהיאחזות לאימוני חי"ר במסגרת גדוד האימון המתקדם. את הטירונות עברו החיילים במחנה בית דראס משם עברו לבסיס האימון המתקדם של הנח"ל שהיה במחנה נתן בדרום (בא"פ נח"ל). מפקד הבא"פ היה אז בן בראון ומפקדי הפלוגות היו: אליעזר שפילברג (שפילי), זאב וקס (וקסי) ויהודה מיטלמן. החל מחודש נובמבר 1955 שולבו לוחמי הנח"ל בפעולות התגמול של הצנחנים. בחודש פברואר 1956 יצא גדוד 'האמון המתקדם' למסע רגלי שהסתיים במחנה פילון בצפון, ובחודש אפריל 1956 קיבל את הפיקוד על הגדוד מוטה גור (גורבן). בתקופה זו עסק הגדוד בביטחון שוטף ותפס את מוצבי ניצנה. ביום 1.5.1956 שונה שם היחידה מ'גדוד האמון המתקדם' של הנח"ל ל-"גדוד 88", והיחידה הועברה ממחנה פילון לבסיסה החדש במחנה ביל"ו. ההרגשה להיות בצבא, היא הרגשה של גאווה ענקית, שמלווה אותי עד היום.(מתוך אתר הצנחנים)

לאורך השנים, השתתפתי בהרבה מלחמות : מלחמת ששת הימים, מלחמת כיפור, מלחמת ההתשה, מלחמת לבנון, ומלחמת ושלום הגליל.

התחתנתי בגיל עשרים ושש עם אשתי בלה רוזנראוך, ונולדו לנו שלוש בנות, לגדולה קוראים מיטל והיא בת ארבעים וחמש, לאמצעית קוראים ענת והיא בת ארבעים ושתיים, ולקטנה קוראים רעות והיא בת שלושים ושמונה וחצי. וחצי.

בעבר גרתי בגבעתיים ורמת גן. כיום אני גר בראשון לציון, ויש לי אחד עשר נכדים.

הזווית האישית

ליאור – אני מאוד נהנתי לעבוד עם סבא שלי. למדתי הרבה דברים עליו, ועל העבר של המשפחה, בזכות התוכנית. הייתי רוצה לאחל לסבא שלי עוד הרבה שנים של אושר, שמחה ובריאות.

מילון

מלחמת ההתשה
מלחמת ההתשה הייתה מלחמה בין ישראל לבין מצרים, שהחלה ב-11 ביוני 1967 ונמשכה עד 7 באוגוסט 1970, מועד שבו הסכימו הצדדים על הפסקת אש שנכנסה לתוקף למחרת. המלחמה החלה כיוזמה מצרית להתשת ישראל תוך הפרת הסכם הפסקת האש שסיים את מלחמת ששת הימים. ויקיפדיה

ציטוטים

”ההרגשה לשרת בצבא, היא הרגשה של גאווה ענקית, שמלווה אותי עד היום.“

הקשר הרב דורי