מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות שלי,בעלי שמוליק נפצע במלחמה

אני וסבתא
בעלי חייל
הילדות הנהדרת שהייתה לי,ומלחמת יום הכיפורים
הילדות שלי: נולדתי ביפו בשכונה שהייתה סמוכה מאוד לאצטדיון בלומפילד.
הייתי בת אמצעית לשני אחים.בילדותי הייתי מבלה הרבה זמן במשחקי כדורגל ,היינו כל הזמן משחקים בשכונה והיות ולא היו לנו שום משחקים בבית. היינו נפגשים בחוץ ומשחקים בכל מיני משחקים של פעם.
יום אחד שהיינו בחוץ הגיע איזה נער וחילק פליירים בפליירים הזמינו ילדים שאוהבים לשיר לבוא למבחנים כדי להתקבל לשיר במקהלה.הייתי בסך הכל בת שמונה והחלטתי ללכת להיבחן מאוד התרגשתי כששרתי ועברתי את המבחן וכמובן התקבלתי למקהלה.  למקהלה קראו מקהלת צדיקוב. אחרי חזרות רבות התחלנו להופיע בכל מיני מקומות בארץ וכמו כן בטקסי יום הזיכרון לחללי צהל בהר הרצל. תמיד התרגשתי לפני ההופעות וזאת הייתה אחת התקופות הנהדרות שהיו לי בילדות.
כשמלאו לי שתים עשרה שנים עזבנו את יפו ועברנו לגור בבת-ים הייתי מאושרת שעברנו דירה כי הדירה הייתה מרווחת יותר וסוף סוף היו לנו שירותים ומקלחת שהם רק  שלנו ולא משותפים עם השכנים . למדתי בתיכון חשמונאים בבת-ים.
 
תמונה 1
                                                                       אני ובעלי שמוליק
מלחמה מלחמת יום הכיפורים 
בגיל 21 נישאתי לשמוליק,כעבור שנה נולד בני הבכור נתי שהוא אבא של תומר. כשנתי היה בן שמונה חודשים פרצה מלחמת יום הכיפורים.
בערב שפרצה המלחמה שמוליק שהיה חייל בצנחנים גויס ועלה לרמת הגולן ,כעבור שבוע של לחימה קשה מאוד שמוליק נפצע  וידו הימנית נקטעה עד מעל המרפק, למחרת הפציעה התקשרו אלי מבית החולים בעפולה וסיפרו לי ששמוליק נפצע. שמוליק שכב בבית החולים כחודשיים ימים ואז עבר  לשיקום בבית חולים תל השומר ושם התאימו לו יד תותבת. היות שהיה ימני, לפני הפציעה,לימדו אותו לכתוב ביד שמאל. כמו כן הוא למד להתלבש ביד אחת  לרכוס כפתורים במכנסיים לשרוך שרוכים בנעליים, המשימה הייתה לא פשוטה  אבל עם הרבה רצון זה הצליח .
שמוליק חזר הביתה לאחר שיקום ארוך.  הוא חזר מאושר ולהיות איתי ועם בננו נתי, ובהמשך החיים נולדו לנו עוד שלושה בנים:משה רן ואדם היום הם כולם נשואים ויש לנו תשעה נכדים מקסימים.
 
תמונה 2
                                                            משפחתי לפני 20 שנים
תומר הנכד מוסיף: הקשר בינינו מצוין כי תמיד אני בא לישון לסבתא ואני מכייף איתה ועושה איתה כל מיני דברים ואני מאוד נהנה איתה ולעשות איתה כל מיני דברים אבל עכשיו למדתי עוד הרבה דברים חדשים על סבתא והמשפחה.

מילון

עניו
צנוע

ציטוטים

”המשימה הייתה לא פשוטה אבל עם הרבה רצון זה הצליח .“

הקשר הרב דורי