מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות הקשה של סבתא אסתר נחייסי

פעילות תיעוד במסגרת התכנית
פעילות כללית במסגרת התכנית
סבתא היתה לבדה בהפסקות

שמי תמר שולץ, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי. בחרתי בדמותה של סבתא שלי אסתר כדמות שאתאר ואתעד את סיפור חייה. בחרתי בסבתא שלי משום שרציתי לדעת על חייה ועל העבר שלה, כיום סבתא שלי בת 68 ומתגוררת בנתניה.

ילדות

סבתא שלי נולדה בתאריך 23.6.1954 בהרצליה, שם היא גרה עם הוריה ושבעה אחים ואחיות. סבתא למדה בבית ספר ויצמן בהרצליה. סבתא מספרת שלא היו לה חברים והיא הייתה בהפסקות לבדה. ילדות לא קלה הייתה לסבתא שלי, היה קושי כלכלי בבית. המשפחה גרה בבית קטן עם תשע נפשות ושני חדרים בלבד. לאבא שלה קראו משה והוא היחיד שפירנס את המשפחה והביא אוכל וכסף לבית.

נישואים ובניית המשפחה

סבתא שלי הכירה את סבי בגיל 20 באירוע של חברה משותפת. לאחר שלוש שנים התחתנו והביאו ארבעה ילדים – שני בנים ושתי בנות, ולאחר מכן עברו להתגורר בנתניה.

סבתא שלי מאוד אוהבת לרוץ, ספורט, לבשל ולשחק. התחביב העיקרי של סבתא זה לבשל. חוץ מזה, היא גם מאוד אוהבת סדר וניקיון.

הזוית האישית

תמר הנכדה המתעדת: היה לי מעניין לחקור על סבתא שלי, לדעת עליה יותר ולהתעניין בחייה ובעבר שלה. למדתי ההרבה דברים חדשים עליה וממנה בכללי. לסבתא שלי היה גם מאוד כיף לשתף, לספר את סיפוריה ולהיזכר בדברים שאהבה.

מילון

נתניה
נתניה נקראת גם "בירת השרון", על שום היותה העיר הגדולה ביותר באזור השרון; וכן "עיר היהלומים", בשל תעשיית היהלומים המפותחת שהתקיימה בה בעבר.

ציטוטים

”סבתא מספרת שלא היו לה חברים והיא הייתה בהפסקות לבדה. ילדות לא קלה הייתה לסבתא שלי“

הקשר הרב דורי