מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות בחגים – זוהרה ביטון

אייל עם סבתא
סבתא בצעירותה
הבקשה המיוחדת של סבא רבא

שמי אייל לנקרי, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי ומתעד את סבתא שלי, זוהרה ביטון, המשתתפת איתי בתכנית. סבתא סיפרה לי זכרונות מבית אבא: היא סיפרה על אבא שלה, משה ז"ל, ועל הקשר המיוחד שהיה ביניהם. סבתא הייתה מאוד מסורה לסבא רבא שלי, וממנו למדה על הליכות והן מזמורים ותפילות בבית הכנסת בחגים.

בילדות של סבתא שלי, זוהרה, היא הייתה מאוד מחוברת לאבא שלה משה ז"ל. היא מספרת: "הייתי מלווה את סבא רבא לקניות ולסידורים אחרים כמו מרפאה וכו'. מאוד אהבתי אותו ולכן עשיתי כל מה שביקש ממני באהבה.

בחגים מסוימים אבי בילה שעות רבות בבית הכנסת, ולפעמים אף התפלל כל הלילה.

אחת הבקשות של אבי הייתה להביא לבית הכנסת כוסות וכיבוד למתפללים. כמובן שמילאתי את הבקשה. בנוסף גם נשארתי לשמוע מזמורים ונעימות של המתפללים. לנעימות ולמזמורים של בית הכנסת ולאבי משה, אני מתגעגעת מאוד."

סבתא בצעירותה

תמונה 1

הזוית האישית

אייל: הרגשתי שמחה, כיף. נהניתי מהתכנית והתיעוד של סבתא, וגם סבתא שלי נהנתה מהזמן המשותף שלנו יחד, ומלספר לי על סבא רבא שלי ועל מסורת.

מילון

מזמורים ונעימות
ניגונים הנשמעים בבית הכנסת

מזמור תהילים
מזמור הוא כינוי לאחד ממאה וחמישים פרקי תהילים. המזמורים נקראים כך משום שרבים מהם מתחילים בכותרת "מזמור לדוד", או "מזמור" לאדם אחר, שאליו מיוחס הפרק. באופן כללי, כמעט כל פרק נקרא מזמור, אם כי במקרים מסוימים חלוקת הפרקים מפרקת מקטע מסוים, שחז"ל תפסו כמזמור יחיד, לשניים. המזמורים נאמרים עד היום בתפילת שחרית בקטע שנקרא:"שיר של יום". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני מתגעגעת מאוד לנעימות ולמזמורים של בית הכנסת ולאבי משה ע"ה“

הקשר הרב דורי