מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדה הקטנה שהפכה לאישה גדולה

סבתא פרלה ונכדתה
סבתא פרלה בילדותה
סבתי שומעת שיעורי תורה ולומדת חסידות, מדריכת כלות, מתוועדת, מוסרת שיעורים

הנכדה שרה אהרונוב מתעדת את סיפור של סבתא פרלה.

הסבתא המיוחדת שלי, הגברת פרלה וולוסוב, נולדה בשנת תשט"ו בכפר חב"ד להוריה, מרדכי ושרה רעלקא שניאור. הוריה היו ממקימי כפר חב"ד לאחר שעלו מרוסיה. כפר חב"ד הוא המקום בו גדלה סבתא ושם גם למדה.

משפחתה הייתה משפחה שמחה ומאושרת, הם גרו בבית קטן אבל האושר היה גדול. היו להם מעט קרובי משפחה, הרבה מהמשפחה המורחבת נרצחה בשואה האיומה ונשארה משפחה קטנה מאוד.

כרגע היא שליחה בעיר רמת ישי. יש לה שמונה ילדים: ארבעה בנים וארבע בנות. אחת מארבעת הבנות שלה זאת אימא שלי.

כשאנחנו מגיעים אליה לשבת, השבת שלנו הופכת להיות שבת מיוחדת מאוד. השולחן כבר ערוך יפה ומלא באורחים שכבר הגיעו. בכל חג היא מזמינה את כל אחד בכיף ובשמחה. וגם האוכל של סבתא טעים מאוד. סבתא משקיעה רבות שיהיה שולחן שבת וחג מלא אורחים ומלא בטוב.

אני, שרה נכדתה, נולדתי שבוע לאחר פטירתה של סבתא רבתא שלי, וזכיתי להיקרא בשמה, שרה רעלקא.

סבתא שלי הכירה את סבא שלי אצל הרבי, והיא התחתנה בתל אביב בשנת תשל"ו בגיל 21. כשבאים אליה הנכדים היא תמיד מתעניינת בהם, ורוצה לדעת במה הצליחו ובמה לא. סדר היום של סבתא שלי הוא מיוחד: היא קמה בבוקר ומיד מתפללת. אחר כך היא מכינה אוכל לכל מוסדות חב"ד שברמת ישי: צהרון, מעון. אחר כך היא אומרת חת"ת ולומדת רמב"ם.

מדי שבוע היא גם לומדת בחברותות, היא שומעת שיעורי תורה ולומדת חסידות. היא גם מדריכת כלות, מתוועדת, מוסרת שיעורים וכו'.

אם תכירו את הסבתא המיוחדת שלי אתם תבינו על מה אני מדברת.

הזוית האישית

הנכדה שרה: תודה לך סבתא על הכל. אם תכירו את הסבתא המיוחדת שלי אתם תבינו על מה אני מדברת. אני מאחלת לך הרבה בריאות, שמחה ונחת.

מילון

חת"ת
חִת"ת הוא שמו של סדר לימוד יומי בחסידות חב"ד. סדר הלימוד כולל חומש, תהילים ותניא. ספר חת"ת הוא ספר המאגד את שלושת הספרים הנלמדים בסדר לימוד זה.

ציטוטים

”שנזכה, בעז"ה, לקבל את פני משיח צדקנו עוד היום!“

הקשר הרב דורי