מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

היכרות של סבתא שושנה עם סבא ציון ז"ל

סבתא בהוקרת תעודה
סבתא מהעבר
הפגישה הראשונה

שמי אלעד שץ, השתתפתי השנה בתוכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי, שושנה כהן, רציתי מאוד לשמוע איך היא וסבא שלי ציון ז"ל לברכה נפגשו. סבתי שושנה נולדה בשנת 1959, ברמת השרון, שם עברו עליה ימי ילדותה ונעוריה

סבתא שושנה מספרת

בגיל 19 הכרתי את בעלי ציון ז"ל. אחותו של ציון הכירה בנינו. עבדתי אז בוועד הפועל של ההסתדרות. היא מאוד התלהבה ממני וסיפרה לאחיה עלי וכך בעצם נפגשנו.

הפגישה הראשונה הייתה מרגשת מאוד, זאת הייתה פגישה עיוורת כי לא ראינו אחד את השנייה לפני כן, קבענו ללכת יחד לסרט קולנוע והלכנו לצפות בסרט גריז שהיה אז להיט גדול בכיכובם של אוליביה ניוטון-ג'ון וטרבולטה האגדי. הסרט המצליח הזה היה מבוסס על מחזמר והוקרן משנת 1978. זה היה סרט מהנה ומרגש מאוד. בסוף הסרט, ציון החזיר אותי לבית שלי. התרשמתי ממנו מאוד בפגישה הראשונה, הוא היה איש כל כך טוב, איש דואג וג'נטנמן מושלם. ידעתי שכבר מהפגישה הראשונה, הרגשתי את זה, שהוא האחד המיועד לי.

אחרי חודשיים של חברות, בה היינו ביחד החלטנו להתארס באופן רשמי וקבענו מועד לחתונה. לאחר ארבעה חודשים מיום האירוסין שלנו התחתנו. לאחר נישואינו עברתי לגור בעיר חולון. ציון גדל בחולון, שם גרה משפחתו, שם למד ושם עברו עליו ימי ילדותו ונעוריו. עברנו לגור בדירה מעל הבית של הוריו, גרתי מעל חמותי, אימא של ציון. במהלך שנות נישואינו נולדו לנו בחולון שלושה ילדים: שתי בנות ובן ז"ל.

סבתא שושנה פעילה בארגון נעמת

נעמת היא תנועת נשים. ראשי תיבות של המילים: "נשים עובדות ומתנדבות", בעבר הייתה תנועת הסתדרות העובדים של "ארגון אמהות עובדות" החלה פעילותה כבר בשנת 1921 – זו תנועת הנשים הגדולה בישראל.

 

סבתא בטקס קבלת תעודת הוקרה בנעמת 

תמונה 1

הזוית האישית

אלעד שץ תיעד את סיפור ההיכרות של סבתא שושנה וסבא ציון במסגרת מפגשי תוכנית הקשר הרב דורי.

מילון

בית הוועד הפועל
בית הוועד הפועל של ההסתדרות, השוכן ברחוב ארלוזורוב 93 בתל אביב, הוא מקום מושבה של הנהלת ההסתדרות החדשה, שעד לשנת 1994 נקראה ההסתדרות הכללית של העובדים בארץ ישראל; והנהלתה, ששכנה בבניין, נקראה הוועד הפועל והמזכירות הכללית. בשנת 1994, לאחר בחירתו של חיים רמון ליו"ר ההסתדרות, הועברה הנהלת ההסתדרות לירושלים, אך לאחר תקופה קצרה שבה לבית הוועד הפועל בתל אביב. (ויקיפדיה)

נעמת
נעמת - תנועת הנשים של ישראל ( ראשי תיבות: "נשים עובדות ומתנדבות") הוא שמה של התנועה שצמחה מאיחוד מועצת הפועלות, תנועת הנשים שנוסדה מטעם הסתדרות העובדים הכללית, "ארגון אמהות עובדות" והגופים הקשורים אליהם. התנועה נוסדה בשנת 1921 והיא תנועת הנשים הגדולה בישראל. בשנת תשס"ח (2008) זכתה התנועה בפרס ישראל בתחום מפעל חיים "עבור תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה". (ויקיפדיה)

גריז
גריז (באנגלית: Grease) הוא סרט קולנוע מצליח המבוסס על מחזמר באותו שם משנת 1971. הסרט יצא לאקרנים בקיץ 1978 וזכה מיד להצלחה רבה, הן בזכות כוכביו הראשיים, ג'ון טרבולטה ואוליביה ניוטון-ג'ון והן בשל הפסקול העשיר שלו, ברוח שנות החמישים המאוחרות. בעוד שניוטון-ג'ון כבר הייתה מוכרת מסרטים קודמים ומהקריירה המקבילה שלה כזמרת קאנטרי, הרי שעבור טרבולטה, שזמן קצר קודם לכן כיכב בלהיט מוזיקלי אחר, "שיגעון המוזיקה", היה "גריז" הגושפנקה להיותו כוכב הוליוודי מהמדרגה הראשונה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ג“

הקשר הרב דורי