מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ההיכרות של סולנג' אנקרי עם בעלה

סבתא ומשפחתה
סבתא ואני
היום השמח בחיי

קוראים לי סולנג׳ אנקרי אני רוצה לספר קצת איך גדלתי ואת סיפור ההכרות עם בעלי.

נולדתי בתוניסיה בעיר תוניס, זאת עיר הבירה. היינו משפחה גדולה – משפחת "זרקא". היינו שבעה ילדים כולל אותי כשאני הייתי הכי קטנה והכי שובבה. הילדות שלי הייתה מאוד יפה. ההורים שלי מאוד אהבו אותי כי הייתי הקטנה. כשהייתי בת שש היינו צריכים לעזוב את תוניסיה אז עברנו לגור בצרפת כל המשפחה בסרסל ששם למדתי בבית הספר דתי. כשגדלתי הייתי ילדה קשה מאוד להורים שלי, כל הזמן הייתי צריכה לצאת החוצה, אהבתי לשהות בחוץ. כל הזמן שאימא שלי הייתה אומרת שצריך ללכת להביא משהו. כמו למשל חלב, אני הייתי הראשונה שיוצאת לקנות. כל הזמן הייתי בחוץ.

בגיל 18 הכרתי את בעלי, באותו יום עליתי על רכבת וזה לא היה ‏בכיוון שהייתי צריכה. אחות של אימא שלי שמרה על סבא שלי והיא הייתה צריכה לצאת לחופש והיה צריך שמישהו ישמור עליו אז היינו הולכים לישון בבית של דודה שלי. יום אחד הייתי צריכה ‏להגיע לעיר אחרי העבודה שלי שם כי הייתה לי פגישה עם חברת ילדות שלי שלא הגיעה לפגישה, במקום המפגש ראיתי את הבחור שלי, כך הכרתי את בעלי. כשנפגשנו הבטנו אחד על השנייה, המבטים שלנו נפגשו, העניים שלי ושלו הסתכלו באותו זמן האחד לשני והוא באה לדבר איתי. דיברנו הרבה והיה לנו נחמד אז התקדמנו והוא ליווה אותי ברגל עד לבית של דודה שלי. הוא אומר לי ״איזה באסה אם היה לי את האוטו הייתי יכול להחזיר אותך עם האוטו״ ואני אמרתי "איזה טיפש, במקום להחזיר אותי באוטו, הלכנו ברגל עד הבית".

סבא וסבתא ביום חתונתם

תמונה 1

עשינו הכירות עם ההורים שלנו והוא ‏הציע לי נישואים. התחתנו כשאני בת 18. אחר כך נולדה לנו הבת הראשונה שלי (שזאת אימא של הנכדה שכתבה את הסיפור) קוראים לה אסטל. יש לי עוד שתי בנות ונסה וג׳סיקה כולם התחתנו ונולדו לי נכדים. בהתחלה נולד נכד הראשון שהוא עכשיו בצבא מהבת הראשונה שלי ואז עוד נכד מהבת השנייה. גם נכדות נולדו לי הראשונה מהבת שלי אסטל השני מהבת ונסה וגם מג׳סיקה ונולדו לי עוד שתים. נכדי האחרונים מבת הראשונה והשלישי. לנכדים קוראים: מנדל (19), איתן (18), סלומה (16), פרלה (15), עדן (11), ישי (11) ואהרון (9).

אני שמחה שהקמתי משפחה עכשיו אנחנו גרים בארץ, הנכדים שלי צריכים להקים משפחה ולגדול לעבוד בעבודות טובות.

הזוית האישית

סלומה סעדה: אני ממש נהנתי לשמוע את סבתא שלי. הסיפור ממש מצחיק. אני רוצה לאחל לנו שנים עוד ארוכים ביחד, שתמיד ‏‏ניהיה בשמחה ובאושר אני אוהבת אותה מאוד.

מילון

תוניסיה
מדינה ערבית מוסלמית הנמצאת בצפון אפריקה. היא גובלת בים התיכון בצפון ובצפון-מזרח, באלג'יריה בדרום-מערב ובלוב במזרח ובדרום. דתה הרשמית של תוניסיה היא האסלאם ושפתה הרשמית היא ערבית. לתוניסיה עבר עשיר עוד מימי קדם אז ישבו באזור שבטים ברברים. מאז ועד היום תוניסיה היא מרכז תרבותי-ביטחוני-כלכלי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אין“

הקשר הרב דורי