מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החפץ שעובר במשפחה

בבר המצווה שלי
סבתא בבר המצווה שלי
חפץ שעובר במשפחה

אני גר בישראל בישוב ששמו להבים, אני בן 13 שבא ממשפחה שעלתה ממרוקו. שמה של סבתא שלי הוא אהובה חגג, שם המשפחה שלה לפני הנשואים היה כבסה. סבתא נולדה בישראל, בבאר שבע בשנת 1956. הוריה עלו ממרוקו כמה שנים לפני כן.

הספור של סבתא שלי הוא על חפץ העובר במשפחה שלנו כבר שלושה דורות, מסבא רבא שלי אל סבתי ואז עבר אל דודי, רועי, אחיה הקטן של אמי. אבא של סבתא שלי למד בישיבה במרוקו ושם הוא קיבל את מגילת אסתר. המגילה הגיעה אליו בדרך לא ידועה, כנראה בישיבה, מאחד האנשים שהיו שם. כשהוא עלה לארץ ישראל הוא הביא איתו את המגילה והוא שמר עליה במשך תקופה ארוכה. הוא העביר את המגילה לסבתא שלי והיא העבירה אותה לבנה, לרועי, אחיה של אימי.

ובכל פורים אנחנו פותחים את המגילה וקוראים בה ליד השולחן. המגילה חשובה למשפחתי מאוד, היא עתיקה למדי, אך יפה מאוד, ואת המסורת של העברתה אנחנו עומדים להמשיך. וזוהי מזכרת לדורי דורות שעוברת אצלינו במשפחה.

יש לי עוד סבתא ששמה עזיזה ויש לה סיפור עלייה. סבתא עזיזה, עלתה לארץ בשנת 1955 מקזבלנקה. היה לה מאוד קשה בארץ משום שהיא לא ידעה לדבר עברית והיא לא הכירה אף אחד. סבתא מאוד התגעגעה לחברים שלה, וגם לא היה לה כסף לממן את הכלכלה של משפחתה ושלה והיה לה מאוד קשה להשיג כסף. היא לא ויתרה והמשיכה לעבוד קשה מאוד כל יום, על מנת להתפרנס ולכלכל את המשפחה הגדולה שלה. היא למדה את השפה, וכך הצליחה לתקשר עם אנשים ולהכיר חברים חדשים. למרות כל הקשיים היא לא מצטערת על הצעד שעשתה ומרוצה וגאה בהצלחתה.

תמונה 1

 

מילון

לכלכל
לפרנס

ציטוטים

”זוהי מזכרת לדורי דורות“

הקשר הרב דורי