מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החלקה על הקרח ונפילה על האף

אני וסבתא
סבתא שלי בשלג עם אח שלה
ילדות חורפית במינסוטה

שמי אלינור סאטלו נולדתי ב1948 בסיינט פול, מינסוטה.

במשך שנות ילדותי גרנו במינסוטה שבארצות הברית.  בחורף  היה שם קר וירד המון שלג. מינסוטה היא מדינה השוכנת באזור המערב התיכון של ארצות הברית. מינסוטה הורכבה מהחצי המזרחי של טריטוריית מינסוטה והתקבלה לאיחוד כמדינה ה-32 בתאריך ה-11 במאי 1858. מינסוטה ידועה בכינוי "ארץ 10,000 האגמים"; האגמים הללו וגופי המים האחרים שעל שמם המדינה נקראת, ביחד עם היערות הלאומיים והפארקים הלאומיים, הם אתרי בילוי ונופש עבור תושבי המדינה והתיירים המבקרים בה.

אחי, החברים שלנו מהשכונה ואני היינו משחקים הרבה. אפילו כשהיה ממש קר היינו בחוץ כל הזמן. ההורים שלנו היו חופרים בגינות משטחים מרובעים, ואז היינו משאירים בלילה צינור מים פתוח, ובבוקר אחרי שזרמו מים כל הלילה וקפאו בגלל הקור- הייתה נוצרת זירה של החלקרח. היינו יוצאים עם הסקטים ומחליקים על הקרח, וזה היה כל כך כיף. החלקה על הקרח היא צורת התקדמות של אדם על פני משטח מים קפואים בעזרת להבים מיוחדים הנקראים מחליקיים, הקבועים לרגליו בעת תנועתו. פעילות זו נעשית כיום בעיקר לשם ספורט ופנאי, אולם גם כדרך תנועה כשלעצמה. ניתן להחליק על פני אגמים ונהרות שפניהם קפאו לאחר ששכבת הקרח התעבתה מספיק. ויקיפדיה

יום אחד בזמן כשהשתוללתי והחלקתי מאוד מהר על הקרח לא שמתי לב, שבאמצע הזירה היה מעין ארגז. החלקתי כל כך מהר שלא יכולתי לעצור בזמן. נתקלתי בו, התהפכתי ונחתי על הפרצוף. הייתי בטוחה שהאף שלי נשבר וזה ממש כאב. אבא שלי טיפל בי  והסתובבתי עם פלסטר יותר משבוע.

בסוף האף החלים ופשוט חזרתי להחליק על הקרח ולשחק בחוץ בשלג ובקור עם כל החברים.

הזווית האישית

עומר: סבתא, היה לי מאוד כיף לעבוד אתך ולמדתי הרבה ממך, וזה עזר לנו להכיר את אחד השני טוב יותר.

מילון

החלקרח.
החלקה על הקרח

ציטוטים

”נתקלתי בו, התהפכתי ונחתי על הפרצוף. הייתי בטוחה שהאף שלי נשבר וזה ממש כאב“

הקשר הרב דורי