מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החלום של סבא יוסף הוא לכתוב ספר על חייו

כרם וסבא כותבים את סיפור הקשר הרב דורי
סבא יוסף בכיתה א'
חייו של סבא יוסף אבני

שמי יוסף אבני, נולדתי בשם יוסף אבנד שפירושו ערב. אבי שינה את השם משפחה לשם עברי ובחר בשם אבני בגלל הדמיון באותיות, זה קרה בשנת 1948. שמי יוסף על שם סבא שלי מצד אבא שנספה בשואה.

נולדתי בשנת 1946 בחיפה בבית חולים עזרא. הוריי עלו לארץ מגרמניה בשנת 1937, כלומר לפני המלחמה, הם התחתנו בחיפה בשנת 1942. אמי – שמה חנה, היא נולדה בשם אנה מריה. אבי – שמו דב, נולד בשם ברנד. חשוב לציין שהם עלו לישראל ללא משפחה.

לאמי היה אח אחד ואח נוסף שנספה בשואה. הוריו של אבי ואחותו נספו גם הם בשואה. הוריי התחילו חיים חדשים בארץ ישראל, אמי הייתה עקרת בית ואבי היה בעל מונית ואחר כך מורה דרך וסוכן נסיעות. גדלתי בחיפה כבן יחיד. למדתי  בבית הספר היסודי "בארי" בחיפה, בנווה שאנן, בשכונה זו גם גרנו. בבית ספר תיכון למדתי ב"חוגים" בכרמל בחיפה, עברנו לגור בשכונת אחוזה על הכרמל.

התגייסתי לצבא במסגרת הנח"ל אל גרעין מירון של החברה להגנת הטבע, שירתנו בקיבוץ סאסא בגליל העליון והקמנו את בית ספר שדה הר מירון. לאחר הצבא יצאתי ללמוד רפואה בווינה שבאוסטריה, שם הכרתי את גבריאלה שלמדה רפואה. נישאנו וחזרנו כרופאים לארץ.

החלום שהיה לי הוא להצליח בלימודים, בבית ספר ובאוניברסיטה. החלום התגשם בזכות השקעה רבה בלימודים בבית הספר ובאוניברסיטה. כשסיימתי לימודים בבית ספר לרפואה בווינה ידעתי שההשקעה השתלמה.

עכשיו החלום שלי הוא להיות סופר ולכתוב על החוויות וההרפתקאות שהיו לי בחיים. ניתן להגשים חלום זה, אבל הוא כרוך, שוב, בהשקעה רבה ובלימוד איך לכתוב ספר ואיך כותבים ספר שיהיה מעניין. הנכדים יכולים לעזור בלשמוע את חלק הסיפורים בעל פה.

החלום המשותף שלי ושל נכדתי הוא לטייל בחוץ לארץ ביחד למשל: צרפת, אנגליה ועוד.. אנחנו מתכננים להגשים את החלום בבת המצווה של נכדתי.

הזוית האישית

כרם הנכדה המתעדת: היה טוב ומעניין לעבוד יחד וללמוד דברים חדשים אחד מהשני.

מילון

אבנד
ערב

נָוֶה שַׁאֲנָן
נָוֶה שַׁאֲנָן היא מנהלה מקומית בדרום-מזרח חיפה, המכסה אגד של שכונות התופסות את אוכף ההר המזרחי שבתחומי העיר חיפה. הכינוי המקובל למקום בפי תושבי חיפה הוא נו"ש (מבוטא "נוֹש"). שכונת נווה שאנן נבנתה בהדרגה על פני שנים רבות, בסגנונות בנייה מגוונים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”החלום שהיה לי הוא להצליח בלימודים, בבית ספר ובאוניברסיטה. החלום התגשם בזכות השקעה רבה בלימודים“

הקשר הרב דורי