מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החלום שהתגשם – חדוה ורשבסקי

סבתא חדוה עם נכדתה נוגה בת השנתיים
סבתא חדווה בת השלוש
ההוראה היא עבודה של הלב

קוראים לי חדוה ורשבסקי, ואני סבתא של נוגה. במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בה אנו משתתפות השנה, הייתי רוצה לשתף אותך בחלום הילדות שלי.

כבר מגיל צעיר שאפתי להיות מורה. כשלמדתי בבית הספר היסודי "אחד העם" בחדרה בכיתות הגבוהות של בית הספר, נהגו לשלוח את התלמידים הבוגרים כמורים מחליפים בכיתות הנמוכות. זו הייתה חוויית ההוראה הראשונה שלי. כמו כן, בחופשות הקיץ עזרתי לבת דודתי שצעירה ממני בעשר שנים בשיעורי הבית לחופש.

בתום לימודיי בתיכון למדתי בסמינר למורים בכפר הנוער "הדסים", שם התנסיתי בהוראה בבתי ספר יסודיים בסביבה. אהבתי את השיחות האישיות עם התלמידים, וזכור לי תלמיד אחד שנהג ללוות אותי בתום יום הלימודים וסיפר לי על חייו.

באוניברסיטה למדתי מקרא ולשון ולימודי תעודה במקצועות אלה. החל ממלחמת יום כיפור, התחלתי ללמד לשון בבית הספר "דנמרק" בירושלים. הכנתי את התלמידים לבחינות בגרות בלשון. כמו כן, הכנתי לבגרות תלמידים חלשים במסגרת תוכניות מיוחדות: "מב"ר" ו"אומץ" וכן תלמידים עולים חדשים מאתיופיה. השיעורים נערכו במסגרות מצומצמות, וכך ניתן היה להתייחס לכל תלמיד באופן אישי. במקביל הייתי מחנכת של כיתות י', י"א, ו- י"ב. כמחנכת השתדלתי לעודד את התלמידים השקטים להשתתף במהלך השיעורים ולהביע את עצמם בשיחות אישיות.

במהלך השנים מוניתי למרכזת מקצוע, בתפקידי זה קבעתי את תוכניות הלימודים בכל שכבה והנחיתי את המורים בישיבות מקצועיות בכל שבוע. בשנים האחרונות הייתי מדריכה של המורים במקצועות הוראה שונים, כל מורה באופן אישי על פי מקצועו.

במהלך עבודתי זכיתי בפרס ממשרד החינוך על הצלחת תלמידיי בבחינות הבגרות ובתום עבודתי זכיתי בפרס מעיריית ירושלים על עבודתי כמרכזת מקצוע ומדריכת מורים.

הזוית האישית

סבתא חדווה: המפגשים קירבו בינינו, ושמחתי ללמוד דברים חדשים על נוגה נכדתי.

נוגה הנכדה המתעדת: המפגשים שלנו חיממו לי את הלב ולמדתי דברים חדשים על עברה של סבתי חדוה.

מילון

מחלק
כך כונה משחק קלאס בחדרה

משרד החינוך
משרד החינוך הוא אחד ממשרדי הממשלה בישראל. המשרד אחראי על מערכת החינוך בישראל, כלומר גנים, בתי ספר, השכלה גבוהה וחינוך בלתי פורמלי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הכי חשוב להסתכל על הטוב“

הקשר הרב דורי