מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים של סבתא שלי

אני וסבתא מבצעים את המשימה - הקשר רב דורי
תמונה מהחתונה של סבתא וסבא שלי
עברה של סבתא

סבתא רותי, נולדה ב-17.5.1957 בישראל. כשהייתה ילדה היא גרה בשכונה דתית בבאר שבע, בבניינים הנמוכים. אמא שלה הייתה עקרת בית ואבא נהג משאית. היו לה 6 אחים ואחיות, זהבה, דבורה, רחל, אסתר, דוד, יפה. הם אכלו אוכל פשוט והיו לה מעט חברים בשכונה ויחד שחקו קלאס ומחניים.. סבתא למדה בבית ספר דגניה בבאר שבע, שם למדו מקצועות בסיס ומלאכה. היה יחס טוב בין המורים לתלמידים. לא פוגע, לא היו מלא עונשים.

בכיתה ז' סבתא עברה לקבוץ גליל-ים ליד הרצליה, לשם היא הגיעה ובהתחלה לא הייתה שותפה, היתה שונה, כי הגיעה מבאר שבע. בהמשך גדלה והתחברה עם כולם והפכה להיות מקובלת,  והיו לה חברים טובים.

בשנות העשרים שלה, היתה הרבה מוזיקה, אריק איינשטיין, רקדו ריקודים סלוניים, נוצרה הטלוויזיה. כשסבתא פגשה בחור שהיא חיבבה מאוד בשם יחיאל, הם התחילו במועדונים. הם התחתנו והתחילו להקים משפחה. נולדו לסבתא 4 ילדים שני בנים, אדם ורועי, ושתי בנות, ליטל ודנה. לליטל 2 בנים ובת אורי, עידו, וגילי, ולדנה שני בנים רוני ועומר. למשפחה עסק, מכון רישוי רכב בשם ניו טסט ומכון אלן ושניהם בבאר שבע. בעסק שלושה מהילדים של סבתא וסבא. סבא בעל הבית וגם מנהל העסק.

הזוית האישית

עידו: אני למדתי על סבתא שלי הרבה ושמחתי ללמוד, איך היא למדה ואיך פגשה את סבא. כי אני רק עם סבתא וסבא אחדים, כי אני לא מדבר עם אבא שלי.

סבתא: היה לי נחמד והיה יפה מאוד לספר לעידו את הסיפור.

מילון

מלאכה
עבודה, עיסוק, מקצוע,מעשה, פעולה, עבודה

ציטוטים

”לא לוותר אפילו שיש חסרונות, זה ישתלם“

הקשר הרב דורי