מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים של סבתא אפי

אפרת גוטליב ויאיר אליעז
אפרת בצעירותה
מהלך חיי

שמי אפרת גוטליב מקלר, נולדתי בשנת 1953 בכפר סבא.

הורי החליטו לקרוא לי אפרת על שם דודי אפרים מקלר, שנהרג במלחמת השחרור. הוא שירת בחטיבת אלכסנדרוני, ושימש בתפקיד חובש קרבי. אפרים נהרג בהתקפה של הלגיון הירדני על לטרון בדרך לירושלים.

עד גיל עשר גדלתי עם סבתא רחל וסבא חיים. בגיל עשר עברנו לגור בבית משלנו. ושם הכרתי את חבריי לכיתה, ואיתם ביליתי את רוב זמני בבית הספר, ובתנועת הנוער. בתנועת הנוער שימשתי כמדריכה ויצאתי למסגרת של גרעין נחל.

אירועים משמעותיים בחיי: כשהייתי בכיתה ח' פרצה מלחמת ששת הימים, וביטלו את כל אירועי סוף השנה. וכעבור חמש שנים פרצה מלחמת יום כיפור, ושם איבדתי חמישה חברים מהמחזור.

תמיד אהבתי מוזיקה ופעילות גופנית ועד היום אני שרה ועוסקת בפעילות גופנית. לפני יציאתי לפנסיה עבדתי בתחום התקשורת ובתוכניות טלוויזיה שונות. מאז שיצאתי לפנסיה, אני מבלה את זמני עם נכדי, מטיילת בארץ ובעולם, ועוסקת בהתנדבות בבית החולים. בשנים עברו אימצנו משפחת עולים מארגנטינה, וחייל בודד מארצות הברית. גם כיום אני מאמצת נערה מפולין, וכשהיא מגיעה לארץ, היא גרה אצלנו ואנחנו דואגים לכל בקשותיה בכיף והנאה.

אמי ילידת הארץ ואבי עלה לארץ בגיל מאוד צעיר מפולין. הייתה לי ילדות שמחה ונעימה, לאחר הצבא למדתי בסמינר למורות ובשנת 1975 נישאתי לסבא מומו. בשנת 1976 ילדתי את בני שגיא ובשנת 1980 נולדה ביתי ענב. אני בורכתי בשישה נכדים.

גם היום אני כשאני חוגגת שבעים להולדתי, חרוטה בי הילדות בכפר סבא, וכן החוויות של הילדות הנערות והבגרות.

הזווית האישית

זווית אישית שלי: המפגשים הרב דוריים היו מהנים ומעשירים בידע. למדתי הרבה דברים על המשפחה של אמא, על אח של אבא של סבתא, ועל הדודים שלה. אני מקווה שיהיו עוד מפגשים בסגנון.

זווית אישית של סבתא אפי: המפגשים הרב דוריים שהשתתפתי בהם, תרמו לי והיו בעבורי חוויה מאוד מרגשת ומעניינת. הפגישות עם הכיתה ועם המחנך שלך, היו יוצאות דופן, ועזרו לי להבין את האווירה הבית ספרית שלך. היה מאוד מעניין לשמוע את הסיפורים המרתקים של כל שאר הסבים והסבתות. הסיור במוזיאון הייתה חוויה מעניינת ומשמעותית לי ואני בטוחה שגם לכל השאר. תודה ששיתפתם אתי בפרויקט הנהדר הזה! סבתא אפי.

מילון

הלגיון הירדני
שם של יחידה צבאית לוחמת. הלגיון הערבי היה חטיבה צבאית שהקימו קצינים בריטים באמירות עבר הירדן בשנת 1921. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הורי החליטו לקרוא לי אפרת על שם דודי אפרים מקלר שנהרג במלחמת השחרור. הוא שירת בחטיבת אלכסנדרוני ושימש בתפקיד חובש קרבי. אפרים נהרג בהתקפה של הלגיון על לטרון בדרך לירושלים“

הקשר הרב דורי