מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אסתי הייתה בשליחות בהולנד

אני וסבתא אסתי במפגש
סבתי בצעירותה
סיפורה של סבתי אסתי

שמי אסתי לנדסמן, נולדתי ביקנעם בשנת 1952. סביב בתינו ביקנעם היו יערות עצי אורן ובכל שנה התכסתה האדמה מסביבם ברקפות וכלניות לרוב. הייתה לי ילדות נהדרת כל היום אחרי בית הספר היינו מטפסות על העצים ואני וחברותיי אף בנינו בית עץ על העץ ושם שיחקנו ולמדנו ונהנינו מאד. למדתי חמש שנים בבית הספר הדתי של יקנעם ובכל בוקר צעדתי מעל חצי שעה כדי להגיע לבית הספר שהיה.

בכיתה ו' עברו הוריי לגור בחיפה ואני למדתי בבית הספר כרמל בחיפה. למדתי בבני עקיבא סניף חיפה שהיה הסניף הגדול באזור ואף שימשתי כמדריכה. בגיל 18 נסעתי לדודה שלי באנגליה למדתי אנגלית. הכרתי את בעלי, הסבא של איילה, רפי לנדסמן בבני עקיבא, הוא היה שבט מעלי. הוא הציע לי נישואין על החומות.

סבתי בצעירותה

תמונה 1

נשאנו וגרנו במשך שנה בכפר סטרין. לימדתי בישיבת "תורה ועבודה" ורפי היה מנהל ההדרכה של הישיבה. אחרי שנה בכפר סיטרין יצאנו לשליחות מטעם בני עקיבא להולנד למשך שלוש שנים. בהולנד לימדתי עברית ויהדות את משפחות החניכים בזמן שרפי עסק בפעילויות חינוכיות עם החניכים.

תקופה זו הייתה תקופה יפה ומאתגרת מאד. חזרנו מהשליחות ישר לגור בקריית שמואל וכאן גידלנו שלושה ילדים: עמיחי, הדס ואבישי שהוא אביה של איילה.

עכשיו אנחנו סבתא וסבא ששמחים לגדל את נכדינו היקרים.

במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, המשתתפים יצרו ספר מתכונים לכבוד חג החנוכה, מתכונים שעוברים מדור לדור. סבתי אסתי הכינה לביבות טעימות, זה מאכל מסורתי וטעים שכולם אצלנו במשפחה אוהבים.

 

תמונה 2

הספר הדיגיטלי של סבתא אסתי והנכדה איילה

במסגרת שיתוף הפעולה של תכנית הקשר הרב דורי עם "ענק של ספרים", הנכדה איילה וסבתא, יצרו ספר דיגיטלי המבוסס על סיפורו של סבתא אסתי.

קישור לספר הדיגיטלי:  "הטבעת / איילה לנדסמן"

תמונה 3

הזוית האישית

סבתא אסתי: תכנית הקשר הרב דורי עזרה לחיזוק הקשר עם הנכדה המקסימה שלי אני רוצה לאחל לה המון הצלחה.

מילון

צבי סטרין
האדם על שמו נקרא הכפר

ציטוטים

”סביב ביתנו ביקנעם היו יערות עצי אורן ובכל שנה התכסתה האדמה מסביבם ברקפות וכלניות לרוב“

הקשר הרב דורי