מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים של סבא אלישיב

אני וסבא ביחד בבולגריה
סבא שלי ביום החתונה
סיפורו של סבא אלישיב

שמי אריאל אהרון, במסגרת המעורבות החברתית בחרתי בתוכנית הקשר הרב דורי.  בחרתי לתעד את סיפורו של סבי, אלישיב הררי.

סבא אליישיב מספר

נולדתי בבית חולים כפלן ברחובות גדלתי בראשון לציון, כשלהורים שלי היה צריף שהשכירו בראשון לציון. כשהייתי בגיל חמש עברנו לגור במרכז ראשון לציון, בגיל שש עברנו לגור ברמת גן ברחוב הפודים.

איך נראה הבית – הצריף

הצריף היה עשוי מפח, בשלב הראשון לא היה רצפה ורק אחר כך התקנו רצפה, היה בצריף חדר אחד. גרנו בשכונה של תימנים והיו לי חברים תימנים שגדלו באותה שכונה ומי שהיה מוציא אותי לטיולים היה דוד שלי יוסקה. בילדותי, שיחקתי הרבה בחול ובזמני לא היה צעצועים. בגיל שש עברתי לגור ברמת גן ושם היו לי חברים מעדות שונות, כולם היו ילדי עוליםחדשים אז. שיחקנו במשחקים בעיקר בחוץ. אני זוכר ששיחקתי בגוגואים עם חברים ולצערי אחד מהם, דני ז"ל והיה עוד חברים בשם אריה שיקלר ויוסי דרור – היינו חברים עד גיל שלוש עשרה.

הייתי תלמיד מאוד בינוני והמקצוע שאהבתי היה היסטוריה והשוני העיקר מבית ספר של היום, היה במורים שהיו לנו, שהיו אז מסורים מאוד ואנחנו אוהבנו אותם.

שירות צבאי

התגייסתי לחיל האוויר בשנת 1962 לאחר שנה וחצי בבית הספר הטכני של חיל האוויר שירתתי בבסיס תל נוף בטייסת של מטוסי תובלה והגעתי עד לשלב של מכונאי מקצועי ואז החליטו להעביר אותי בחזרה לבית ספר הטכני של חיל האוויר להדרכה, שם שירתתי כשנתיים וחצי כולל שנת שירות בקבע.

התחלתי במכונאי צעיר בצוות. בשלב מאוחר יותר הייתי ראש צוות ובהמשך התחלתי הכשרה של מכונאי מוטס. בבסיס ההדרכה שירתתי כמדריך בכיר בבית ספר למכונאות מטוסי סילון.

במבט אחור, השירות הצבאי תרם לי רבות, כי לאחר שהשתחררתי התקבלתי לעבודה כמדריך בבית הספר למקצועות תעופה של התעשיה האווירית וסיימתי שם כמדריך בכיר.

אז במהלך עבודתי בתעשיה האווירית סיימתי את בית הספר להנדסאים במקצוע אלקטרוניקה ובהמשך למדתי והשלמתי לימודי מנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב.

במהלך השנים נישאתי ואף יצאנו לירח דבש במלון בשדות ים. אני זוכר שנסענו למלון על הקטנוע שלי. לאחר נישואי, בשלב הראשון עבדתי כמכונאי במוסך של פולקס ברמת גן ואשתי עבדה כפקידה בבנק לאומי.

ביום נישואינו

תמונה 1

 

הייתה לנו חבורה של כמה זוגות שהיינו מבלים ביחד במועדני ריקודים וגם אהבנו לראות סרטים בבית קולנוע.

חלום הדירה

החלום שלי היה לקנות דירה משלנו ואת זה עשינו. בשלב הראשון  רכשנו דירת שני חדרים ובהמשך קנינו דירה גדולה יותר, חדשה, בת שלושה חדרים.

בגיל 40 הפכנו להורים ואימצנו את לירון בתנו ובהמשך אימצנו את בתנו הבכורה רחל ובשנת 1987 אימצנו את בתנו הצעירה סיוון. השתדלנו להעביר לבנותינו את חשיבות הלימודים ורכישת השכלה למען העתיד. המסר שהכי חשוב לנו להעביר לשלושת בנותינו הוא אהבת הזולת ואהבת המשפחה, ערך חשוב לשמירת הקשר לדורות הבאים.

הזוית האישית

אריאל אהרון: היה מאוד כיף אני וסבא יותר התחברנו ודיברנו וכתבנו ביחד.

מילון

ירח דבש
יֶרַח דְבַשׁ הוא פרק זמן קצר לאחר טקס הנישואים, אותו נוהגים בני הזוג לחגוג בנסיעה לאתר מרוחק, לרוב כזה הנחשב מיוחד ורומנטי

ציטוטים

”סבא לקח את סבתא למלון“

הקשר הרב דורי