מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים של הקטור מסטרמן – מארגנטינה לישראל

אני וסבא רואים משחק
הקטור מסטרמן
פרק מחייו של הקטור

שמי הקטור מסטרמן, נולדתי בארגנטינה בשנת 1947, לפני 75 שנה.

משפחתי הייתה יהודיה. אמי דאגה לחנך אותנו ולקחת אותנו לחוגים. היא הייתה מוכשרת מאוד בעבודות יד ובבישולים. אבי דאג לפרנסה וניהל חנות כלי בית. הוא היה פעיל חברתי וספורטאי שהתאמן ארבע פעמים בשבוע. בעברו גם היה שוער כדורגל שאהב להתחרות במרוצי מכוניות.

השתתפתי בילדותי בתחרויות ספורט ובחוגי כדורעף, חתירה ותנועת נוער. בימי ראשון בבוקר, שהיו ימי חופש, הייתי לוקח סירה וחותר בנהר להנאתי, וכשהתבגרתי עבדתי בתור מורה לספורט בבית ספר.

בבגרותי עליתי לארץ ישראל לקיבוץ מגידו, ועברתי לירושלים בשנת 1970. באותה שנה הכרתי בירושלים את סמדר גלוזברג שגם נולדה בארגנטינה, בשנת 1972 התחתנתי איתה.

בצבא הייתי בחיל נ"מ שזה נגד מטוסים. התגייסתי לצבא בשנת 1973 למלחמת יום כיפור, השתתפתי בקרבות בסיני, וב-16 באוקטובר הייתי במבצע אבירי לב. החיים לימדו אותי ש"החיים לפעמים לא הוגנים" ובמלחמות יש הרוגים שלא עשו דבר רע.

אחרי מלחמת יום הכיפורים, אשתי ואני טסנו לארגנטינה ונשארנו שם חצי שנה וחזרנו לישראל ללידתה של הבת הראשונה שלי, שלומית. יש לי שלוש בנות: שלומית נולדה בשנת 1974, עינת בשנת 1978 ואביטל ב- 1980. יש לי עשרה נכדים: בר, תום, גיא, אסף, ברק, יואב, נעמי, עידן, ליה ויונתן. בתי, שלומית, התחתנה עם אלכס, עינת עם אריאל ואביטל עם עמיר. אני שמח שיש לי משפחה כל כך גדולה שדואגת לי ואוהבת אותי.

הזוית האישית

סבא הקטור: נהנתי מאוד מהתכנית והיה לי כיף לשתף את ברק בדברים טובים או רעים שקרו לי, תהליך זה גרם לברק להכיר קצת את חיי ואת ילדותי. היה שווה כל רגע.

ברק הנכד המתעד: אני שמח שעשינו את תכנית הקשר הרב-דורי, כך למדתי עוד הרבה דברים שלא ידעתי, גיליתי דברים מעניינים, ויצא לי להיפגש יותר עם סבא. לדעתי סבא שלי הוא בן אדם מדהים ואמיץ, שנלחם בשביל לעזור לאנשים.

מילון

מבצע אבירי לב
מבצע אבירי לב התקיים ב 15 באוק׳ 1973 – 23 באוק׳ 1973. הוא היה מבצע צבאי של צה"ל במסגרת מלחמת יום הכיפורים שמטרתו הייתה לצלוח את תעלת סואץ, לכבוש שטחים ממערב לה ובכך להכריע את המלחמה בחזית הדרום.

מלחמת יום הכיפורים
מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות נגד ישראל.

ציטוטים

”החיים לא הוגנים“

הקשר הרב דורי