מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים שלי

סבתא אילנה ונכדתה, ליבי לוי
סבתא אילנה וסבא משה אביטל
ילדותי
 אני אילנה אביטל (בשארי) נולדתי במושבה נחלת יהודה להורי ציונה ויוסף בשארי,אבי נולד בארץ ואימי עלתה לארץ מתימן בגיל 8. אנחנו שני ילדים במשפחה, אחי יגאל ואני הגדולה ממנו ב-7 שנים. הורי גידלו אותנו באהבה גדולה באווירה טובה, לא היה להם קל. שניהם עבדו שעות רבות כדי שיהיה לנו כל מה שרצינו.
 
תמונה 1
צבא
בגיל 18 התגייסתי לצבא. הייתי מלאה בחששות.שוייכתי שייכת לפיקוד דרום. שירתתי במקום שנקרא "עירק סואידן".
בכיתי חודש ימים עד שהתרגלתי למקום. לאחר חודש התחלתי להנות, פעמיים בחודש קיבלנו חופשה. לא היו טלפונים, והתגעגעתי מאוד למשפחתי וחבריי. כשעברו שנתיים לא רציתי להשתחרר.
תמונה 2
משפחה
אני ובעלי משה גרים בבית שבו גדלתי בנחלת יהודה, בית עם הרבה זיכרונות טובים. יש לנו שלושה ילדים,
מירב, עינת ואריאל. שלושתם גרים בקרבתינו בראשון לציון. יש לנו 8 נכדים, הגדולה בת 18 והקטן בן שנה וחצי. אנחנו מקפידים לעזור להם ונהנים מכל רגע איתם, מקווים שנוכל עוד הרבה שנים לעזור ולהנות מהם עם בריאות טובה ונחת.
תמונה 3

מילון

עירק סואידן
שטרת עיראק סווידאן הינה מצודת טגארט, החולשת על צומת דרכים מרכזי בדרום הארץ, על כביש 35, סמוך לקיבוץ שדה יואב. המצודה ידועה בלחימה הקשה שנדרשה לשם כיבושהּ במהלך מלחמת העצמאות. לאחר כיבושהּ שונה שמה למצודת יואב על שמו של סא"ל יצחק דובנו, מפקד הכוח בנגבה שנהרג בקרב על הקיבוץ, אשר כינויו המחתרתי בארגון הגנה היה "יואב". עד לשנת 1983 שימשה המצודה כבסיס פעיל של צה"ל וכיום משמשת כמוזיאון למורשת הקרב של חטיבת גבעתי מתקופת מלחמת העצמאות, חטיבה 5, וחטיבת גבעתי המחודשת‏[.

ציטוטים

”לא היו טלפונים, והתגעגעתי מאוד למשפחתי וחבריי“

הקשר הרב דורי