מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים על פי ריקי ביטון

סבתי ואני ביום ההולדת של סבתא ריקי
המספרה שלי והגשמת חלומי.
החלום של סבתא ריקי לשינוי השם

היי, קוראים לי ריקי ביטון, השם המלא שלי הוא: ריקיטה. נולדתי באלג׳יר בצפון אפריקה, ליד מרוקו, להורים מקסימים ששמם סימן ושלמה בתאריך 21/4/1956.  אני ילדה רביעית מתוך 12 אחים. בילדותי אהבתי לשחק  בקלאס, גומי, מחבואים ועוד משחקי רחוב שהיינו משחקים יחד בשכונה. מאז ומתמיד אהבתי לעסוק בקוסמטיקה ויופי. עליתי לארץ בשנת 1960. נכנסתי להריון מבעלי דני עם אבישי, אבא של ליה. כשאבישי היה בן 40 יום, אני ודני התחתנו, זה היה בשנת 1976. כיום יש לי כבר 5 ילדים, שני בנים ושלוש בנות. שני הבנים, אבישי ורותם. ושלושת הבנות, יסמין, נוי ודולב. אבישי הוא הילד הבכור שלי ודולב היא בת זקונים שלי. האנשים החשובים שנכנסו לחיי הם הנכדים האהובים שלי, הכלות והחתנים היפים והיפות שלי, הילדים המקסימים שלי ובעלי היקר. אני אוהבת לטייל בעולם, לטוס ולפגוש מקומות חדשים. אני בעיקר אוהבת לטוס ליוון, טסתי לשם הרבה פעמים וכל פעם שהייתי שם נהנתי יותר מהפעם הקודמת. אני אוהבת לשמוע הרבה מוזיקה יוונית.

בנעוריי היה לי חלום, לשנות את שמי, וקראתי לעצמי יסמין. רציתי שכולם יקראו לי כך על אף שזהו לא שמי. ורציתי גם לממש את התחביב שלי ולעסוק בו. ואת החלום אכן הגשמתי, אז אמנם קוראים לי היום עדיין ריקי, אך לבתי הראשונה קראתי בשם "יסמין". והעסק המשפחתי לטיפולי יופי וקוסמטיקה נקרא – "דני יסמין".

הזוית האישית

ליה: נהנתי מאוד במהלך שנה זו בה הכרתי בסבתא צדדים חדשים ומעניינים. נהנתי לכתוב את הסיפור יחד עם סבתא וזו חוויה משמעותית מאוד. סבתא: נהניתי מאוד במהלך השיח עם ליה נכדתי האהובה. כיף לי שהנכדים באים לבקר אותי. היה לי כיף לדבר עם ליה ולתת לה להכיר אותי לעומק.

מילון

קלאס
משחק רחוב בו יש סימוני משבצות על המדרכה ושמחקים בעזרת אבן.

ציטוטים

”מאז ומתמיד אהבתי לעסוק בקוסמטיקה ויופי“

הקשר הרב דורי