מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים על פי סבתא מישל

סבתא מישל וטליה הנכדה במפגש הקשר הרב דורי
סבתא מישל מחלקת עוגת גבינה
חייה של סבתי ומשפחתה

סבתי מישל נולדה בשנת 1957 בעיר מקנס שבמרוקו. בגיל 11 סבתא שלי עלתה לארץ יחד עם משפחתה, דרך צרפת. היא הכירה את סבי בגיל 21 והם התאהבו ובגיל 22 הם התחתנו. נולדו להם שלושה בנים: אבי – אבא שלי, איתמר וזוהר.

סבתא שלי ומשפחתה התגוררו בשכונה יהודית שנקראה המלאח שהיה בעצם גטו יהודי. במרוקו משפחתה של סבתי הייתה עשירה והחיים היו להם מאוד טובים במרוקו. לסבא רבא שלי היו נכסים רבים, ובניהם גם בית כנסת.

לפני שנתיים סבתי קיבלה שיחת טלפון מאישה במרוקו שלא הכירה. אחרי בירור קצת והכרות הם גילו שגם שם הנעורים של האישה בשירה היה ברדוגו. הם עשו עוד בדיקה ובסוף אחרי הרבה זמן הם הצליחו לגלות שהאישה במרוקו זאת האחות האבודה של סבתי!

סבתי ביקרה במרוקו ובמהלך ביקורה היא הלכה לבית ילדותה, שאותו זכרה היטב. היא פגשה את האחות האבודה שבמרוקו, קוראים לה מרסל. סבתי הופתעה לגלות ששום דבר לא השתנה מאז: אותו פסיפס על הקירות, רחובות צרים וחניות קטנות ושקטות.

סבתי חזרה למרוקו והיא ממשיכה לשמור על קשר חזק עם אחותה במרוקו, וגם אחותה של סבתא שלי באה הרבה פעמיים לביקורים בארץ!

במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, המשתתפים יצרו ספר מתכונים לכבוד חג החנוכה, מתכונים שעוברים מדור לדור. סבתי אסתי הכינה עוגת גבינה כי זאת העוגה האהובה עליי מכולם.

 

תמונה 1

הספר הדיגיטלי של סבתא מישל והנכדה טליה

במסגרת שיתוף הפעולה של תכנית הקשר הרב דורי עם "ענק של ספרים", הנכדה טליה וסבתא, יצרו ספר דיגיטלי המבוסס על סיפורו של סבתא מישל.

קישור לספר הדיגיטלי: "סבתא מישל מלמדת לבשל / טליה דהן"

תמונה 2

הזוית האישית

הנכדה טליה: אני כל כך נהנתי בתכנית הזאת! אני מגלה הרבה דברים חדשים של סבתי מישל ואני ממש נהנית מהזמן איכות המיוחד הזה! אני מאחלת לנו שתמיד יהיה לנו עוד הרבה זמן איכות כזה מדהים!

סבתא מישל: ברצוני לציין שמערובתי בתכנית הקשר הרב דורי מגלה לנכדתי טפח קטן מחוויות ילדותי.

מילון

מלאח
גטו יהודי

ציטוטים

”הם הצליחו לגלות שהאישה במרוקו זאת האחות האבודה של סבתי!“

הקשר הרב דורי