מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא עמנואל חובב הטיסה

אני וסבא בקשר הרב דורי בבית הספר .
סבא צועד בשביל ישראל .
סבא חובב אקסטרים: מטוסים, יאכטות וצעדות

שמי איתן בן יוסף, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי ובחרתי לשתף את סבי עמנואל יוסף. סבי, יוסף, נולד בשנת 1950, בירושלים, הוא סיפר לי על ילותו ותחביביו ואני שמעתי את סיפורו ותיעדתי אותו.

סבא עמנואל מספר:

שמי עמנואל, מגיל צעיר תמיד אהבתי להביט בשמים על מטוסים וציפורים עפות. בגיל בית ספר יסודי בניתי לי דאון, במסגרת מועדון טכני. לאחר שחרורי מצה"ל התחלתי לעבוד בתא"ת שם יצרנו חלקים עבור מטוסי חיל האוויר הישראלי.

בגיל 59 יצאתי לפנסיה, הצטרפתי לחבורה הנפלאה, שבונה מטוסים מהתעופה הישראלית העתיקה. במסגרת החבורה אנחנו מחוברים לחיל האוויר ומסייעים להם בעבודות שונות. בכניסה למוזיאון חיל האוויר נמצא מטוס מדגם מוסטנג המוצב על עמוד שבנינו עבור המוזאון.

בשדה תימן נמצאים שלושה מטוסים עתיקים ומאושרים על ידי רשות התעופה במצב טיסה.

  • טייגר מוט המטוס הראשון בארץ של חיל האוויר הישראלי שנת יצור 1936 שמספרו הסידורי AAA
  • מטוס מדגם סטירמן משנת 1942 ששימש לאימונים לחיל האוויר.
  • פייפר משנת 1962 ששימש לאימון טייסי חיל האוויר.

היום בהנגר, נמצאים מטוס מדגם הרוורד שהפציץ במלחמת השחרור את משטרת עירק סואידן, כשהייתה בידי המצרים. ישנם עוד מספר מטוסים עתיקים בשלבי בנייה שונים.

במסגרת עיסוקי טסתי מספר פעמים במספר מטוסים עתיקים וגם בדאון. כמו כן הצטרפתי לחברת כים ניר והטלתי פתיונות נגד הכלבת בכל רחבי הארץ וגם בירדן. מטוס נוסף מדגם מוסטנג ששימש במלחמת סיני לניתוק כבלי הטלפון של המצרים בסיני.

היבטחתי לכל נכדי בהגיעתם לגיל 10 הם יטוסו על דאון, שלושה נכדי טסו על דאון ובינהם איתן

תמונה 1

יאכטות

הוזמנתי על ידי חבר ימאי בעל יאכטה בגודל 15 מטר עם מפרשים, למספר שיוטים בכל הים התיכון וגם באוקינוס האטלנטי. היינו בצוות היינו עד ארבעה מלחים וזמן השייט ארך עד כחודש בכל פעם.

צעדות

במסגרת מכון אבשלום צעדתי את כל שביל הגולן והמשכתי לצעוד את כל שביל ישראל. בסיום השביל אנו ממשיכים לטייל בנחלי והרי הארץ.

הזוית האישית

איתן בן יוסף: למדנו יחד יותר אחד על השני למדתי להכיר מקרוב על מעשיו והתנדבותו של סבי .

מילון

אין דבר העומד בפני הרצון
שום דבר לא יעצור אותך בפני מטרתך.

ציטוטים

”לחשוב חיובי ולהציב מטרה ולשאוף אליה.“

הקשר הרב דורי