מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים בין תל אביב לירושלים – סבתא תמי קוזוך

הפסנתר של סבתא בבית
סבתא מנגנת בפסנתר כשהייתה קטנה
ציוני דרך מרכזיים בחייה של סבתא תמי וזכרונות

סבתא תמי קוזוך גדלה בעיר תל אביב, כשהייתה בת 5 נולדו לה אחיות תאומות, בגיל 17 הוריה ואחיותיה עברו להתגורר בירושלים כיוון שאביה עבד במשרד השיכון וכל משרדי הממשלה עברו לירושלים, הם עברו וסבתי נשארה בתל אביב לסיים כיתה י"ב והתגוררה אצל הסבים שלה. בסופי שבוע סבתא נסעה לבקר את משפחתה בירושלים אבל פעמים רבות הייתה נשארת בתל אביב לבלות עם חברים.

סבתא ניגנה בילדותה בפסנתר מגיל 8 עד 18 והופיעה בקונצרטים ומאז יש לה פסנתר בביתה. לצערה, חוץ מלנקות ממנו אבק היא לא מנגנת.

סבתא עם הפסנתר בביתה

תמונה 1

סבתא לא טיילה בילדות, להוריה של סבתא לא היה רכב ולעיתים רחוקות היו נוסעים לחופשות משפחתיות, לחו"ל טסה בפעם הראשונה כשהייתה בת 27.

סבתא הייתה בצבא בתפקיד ראש לשכת מחוז איילון בפיקוד העורף בבסיס רמלה. כשלא הייתה בטירונות, לרוב הייתה נוסעת למשפחתה בירושלים בטרמפים ולפעמים לבלות עם חבריה בתל אביב.

אחרי הצבא סבתא עבדה במחלקה לבניה כפרית בירושלים, לאחר מכן עברה לעבוד באותה המחלקה בתל אביב ובאוקטובר 1979 התחילה לעבוד בחברה השקעות במגדל השלום, שם היא עובדת עד היום כבר 43 שנה.

סיפור ההכרות של סבתא עם סבא מעניין, להוריו של סבא דוד הייתה חנות מול הבית של סבא וסבתא שלה ששם התגוררה מגיל 17 וכך הם הכירו. סבא וסבתא התחתנו בגיל 20 בתאריך 14.03.1979. לאחר החתונה של סבא וסבתא הם גרו בתל אביב בבית הוריה של סבתא שעברו לירושלים. בשנת 1981 עברו לשיכון דן, שם הם גרים עד היום.

את בתה הבכורה ילדה בשנת 1980, אמי (אמה של יהלי), לירון. את בנה השני ילדה בשנת 1935- דוד שלי, אביב.

כששאלתי את סבתא האם היא מרגישה שהגשימה את כל החלומות שלה, סבתא סיפרה כי הייתה רוצה יותר חופש וזמן פנוי לעצמה, פחות מחויבויות לדאוג לכולם ושתוכל לטייל יותר ולצבור חוויות.

הזוית האישית

יהלי: נהניתי מאוד לעשות את התכנית עם סבתי וגם היא מאוד שמחה לשתף אותי ולספר את סיפור חייה.

מילון

מגדל שלום
מגדל שלום מאיר (בקיצור מגדל שלום, ידוע גם בשם העממי "כלבו שלום"), הוא בניין גדול בעל עירוב שימושים, המפורסם בישראל בשל היותו גורד השחקים הראשון בתל אביב ובישראל. נחנך בשנת 1965 בקצה רחוב הרצל, במקומו של המבנה הישן של הגימנסיה העברית "הרצליה" שנהרס. בעת חנוכתו היה המבנה הגבוה ביותר באסיה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בהקשר להגשמת חלומות, סבתא אמרה שהייתה רוצה יותר חופש וזמן פנוי לעצמה, ופחות מחוייבויות “

הקשר הרב דורי