מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים באנגליה אצל משפחת אנג'ל

אני ורועי כיום
אני בת שנתיים
חייה של סבתא קנדי בליס

שמי קנדיס בליס, נולדתי בשנת 1949באנגליה, נולדתי כבת שלישית לאחות בת 11 ואח בן 8.

המשפחה של אימא שלי הגיעה מרוסיה (כיום אוקריאנה), והמשפחה של אבא שלי הגיעה מאוסטריה. סבא וסבתא שלי הגיעו לאנגליה לפני מלחמת העולם הראשונה (שהתחילה בשנת 1914). לא זכיתי להכיר את סבא וסבתא שלי משני הצדדים, סבתא מצד אימא שלי הייתה היחידה שחיה כשנולדתי והיא נפטרה כשהייתי בת שנתיים.

אני כשהייתי קטנה, עם אח שלי, אחותי ואימא שלי

תמונה 1

ביתנו בקנט, אנגליה

גרתי עם משפחתי בקנט בבקינגהם, גרנו בבית ממוצע לאנגליה. היה בסלון אח עצים לחימום הבית, בחצר היה לנו בונקר פחם, זה היה מחסן לפחם, כל כמה שבועות במשך עונת החורף היו מגיעים עם פחם ומאחסנים אותו במחסן לחימום הבית.

כשהייתי ילדה שנאתי את שמי, שהיה קנדיס אנג'ל, וילדים צחקו על שמי. הכרתי את בעלי, שמו לורנס בליס (סבא של רועי), כשהייתי בת 16, התחתנו בשנת 1969 (כשהייתי בגיל 25) ושמי שונה לקנדיס בליס. שזה לא הרבה יותר טוב..

מקורות המשפחה

תמונה 2

תקופת הלימודים

כשהייתי ילדה למדתי בבית ספר פרטי (עד גיל 13), הוא היה בית ספר מעורב, למדו בו יחד בנים ובנות. הייתה לנו תלבושת אחידה, החינוך בבית הספר היה קשוח: המורים היו מרביצים עם סרגל בידיים אם לא היו מתנהגים כראוי. בהמשך למדתי בבית ספר למזכירות.

עלייתנו ארצה

ההורים שלי היו מאוד ציונים ואחי עלה לארץ בגיל 18. בשנת 1976 עלינו לארץ אני, בעלי ושני הילדים שלי שהיו בני שנתיים ושלוש. אחרינו עלו ההורים שלי ואחותי. מאז אנחנו גרים בארץ ומאוד אוהבים לגור פה.

סרטון תיעוד של סבתא

סרטון הכנת מאכל עם סבתא (בארבעה חלקים)

1.

2.

3.

4.

סרטון תיעוד, חפץ מיוחד לסבתא:

הזוית האישית

רועי: הכי נהניתי בחלק של הכנת סרטון הבישול, אני אוהב לבשל ולפעמים אני מבשל לבד. היה לי כיף להשתתף עם סבתא שלי במשימה הזו.

קנדי: נהניתי מאוד מכל המשימות שעשיתי עם רועי, זו הייתה הזדמנות לשתף אותו בחוויות, בסיפורים ובמתכונים.

מילון

קנדי
ממתק (באנגלית)

אנג'ל
מלאך (באנגלית)

בליס
שמחה (באנגלית)

ציטוטים

”המורים היו מרביצים עם סרגל בידיים אם לא היו מתנהגים כראוי בבית הספר “

הקשר הרב דורי