מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החייל העומד בטרור

אדוארד ושליו
שלו, עברי, אורית ואדוארד
משמעות הקיום במדינת ישראל

שמי אדוארד.

הסיפור מתחיל עם גיוסי לצבא בשנת 2000. עברתי טירונות ואימון מתקדם במתקן אדם. במהלך המסלול, המורכב מטירונות ואימון מתקדם שנמשך שישה חודשים, חווינו את פיגועי התאומים ב 9/11. האירוע תופס אותנו באימון נגמ"שים בנבי מוסא.

הבנו כי התרחש כאן דבר בסדר גודל עולמי ומכאן יהיה שינוי בתפיסת הטרור העולמי, ומכאן והלאה העולם ובראשו האמריקאים מבינים כיצד הדבר משפיע על סדר היום הביטחוני והכלכלי ברחבי העולם. לאחר הפיגוע, מדד הפחד מכה בבורסות העולם ובייחוד בוול סטריט. השינוי מביא את המודעות העולמית למזרח התיכון.

בד בבד בארץ אנו גם חווים פיגועים שהחלו בעת יציאת צה"ל מלבנון ביולי 2000, במהלך אירועים שנקראים "גאות ושפל".

במהלך המסלול בשנת 2002, באירוע גאות ושפל חווינו עשרות פיגועים ובראשם בחודש מרץ 2002 את הפיגוע במלון פארק בנתניה. לאחריו, הוחלט ע"י ראש הממשלה אריאל שרון שיש להחזיר את השליטה על אזורי  B ' ו A  לכדי שליטה ישראלית וכך גם אני השתתפתי בכניסה לרמאללה ובהחזרת הביטחון לתושבי מדינת ישראל.

במהלך המבצע, אשר נקרא חומת מגן, נקראנו ע"י השב"כ לצור על מבנה חשוד ובו היה ראש התנזים מראון ברגותי. התנזים הייתה הזרוע הביצועית של כוחות אש"פ,  שביצעה פיגועים במדינת ישראל ובאזרחיה. בעת המצור על המבנה תחילה עצרנו את מוחמד ברגותי בן דודו של ראש התנזים ולאחר כשעה הסגיר את עצמו גם ראש התנזים לידנו.

לאחר מבצע זה הגענו למוקטעה, מתחם הממשלה של הרשות הפלסטינית כדי לבצע תפיסה וגירוש של ראש הרשות. בהוראת נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש הבן לא גירשנו את עראפת משטחי A אך הצבא סגר על המתחם ועל ערפאת עד אשר הוא מת שם כעבר כמה שנים.

 

תמונה 1

הזוית האישית

אדוארד: התיעוד היה מעניין והחוויה היתה טובה, שכן נרבה עוד הרבה ימים כאלה

מילון

סגר על הגולל
לא השאיר סיכוי

ציטוטים

”הרוצה בשלום היכון למלחמה “

הקשר הרב דורי