מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיבור של סבא יהודה חיון לבישול ומזון

אני וסבא במוזיאון אנו
סבא יהודה כשהוא היה תינוק
סיפורו של סבא יהודה ואהבתו לבישול

שמי הוא יהודה חיון הוריי עלו מטוניס בשנת 1949 והתגוררו במעברת עולים בפרדס חנה. לאחר שנתיים במעברת פרדס חנה, הם עברו לגור בבית בנוי. שנה לאחר המעבר לבית הבנוי החדש, אני נולדתי.

בילדותי אהבתי לרכב על אופניים ולבנות קורקינטים, אהבתי לדוג בים, אהבתי גם לשחק בחצרות עם חברים. היה לי תחביב נוסף לתקן קטנועים. גרנו במושבה בפרדס, שם גידלנו ירקות ועופות לביצים וגם למאכל, במקביל גם אהבתי לבשל מאכלים שאמי לימדה אותי לבשל. עד היום אני אוכל ומכין את התבשילים האלה.

האהבה שלי לדייג התחילה בגיל עשר, זו הייתה הפעם הראשונה שדגתי. הדג שהכי התחברתי אליו הוא דג המוסר. המאכלים שאהבתי להכין הם מאכלים של העדה הטוניסאית. עד היום אני מבשל ומאכיל את הילדים והנכדים שלי במאכלים האלה. אני ממשיך ונהנה גם מהתחביבים הנוספים שלי.

החיבור שלי לבישול ואוכל 

החיבור שלי לאוכל  התחיל כבר בילדות, בערך מגיל שבע. זה התחיל כשיאמא שלי ביקשה את עזרתי. עזרתי לה במטבח תחילה בשטיפה וקיצוץ ירקות. אהבתי מאוד להכין סלט ירקות קצוץ וכולם אהבו אותו. התחברתי מאוד למטבח, אהבתי מאוד להכין אוכל עם יחד עם אמי. צפיתי מהצד איך אמי מכינה את המאכלים, התבוננתי בה וספגתי את זה. החיבור לאוכל ליווה אותי לאורך כל הילדות ובעצם כל חיי. כיום אני מכין לכל משפחתי את המאכלים מבית אמי והם מאוד אוהבים את זה. את רוב החגים אני חוגג עם בני משפחתי – כולם אוהבים לבוא אלי ולהנות מהאוכל והאירוח שלי של סבא יהודה.

מה הייתי רוצה להעביר לך נכדי

אני רוצה להעביר לכם את המסר של "אהבת האדם", שתמיד תאהב את האחר, שתכבד את בני האדם, שתעריך את הסובבים לך ותתן למבוגרים ממך כבוד. שתמיד תזכרו שהמשפחה זה הערך הכי עליון. שתמיד תכבדו את המשפחה ותדאגו למשפחה ותמיד תאהבו אותה. אני רוצה גם להעביר לך את חשיבות ערך הנתינה, שתמיד תתן ותעזור, אם אתה יכול. שתמיד כשיבקשו ממך עזרה שתעזור מכל הלב.

הזוית האישית

יהונתן דרעי: אני הייתי רוצה לאחל לסבא שימשיך להיות סבא מדהים ושימשיך להכין אוכל טעים. נהנתי מאוד לעשות איתו את העבודה היה לי מאוד כיף לעבוד עם סבא.

מילון

נבע
צמח מ

ציטוטים

”התחברתי מאוד למטבח, אהבתי לעזור בלהכין אוכל עם אמי. צפיתי מהצד איך אימי מכינה את המאכלים וספגתי את זה.“

הקשר הרב דורי