מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החוויה המופלאה ביותר

אשר בצעירותו
אשר בצעירותו
זה סיפורו של דוד שלי אשר דמוזה מששה

אנו התלמידים: אוראל ברהה, יאסו אלימהו, נתי ניאט, השתתפנו השנה בתכנית הקשר הרב דורי בבית ספרנו. אני אוראל בחרתי לשתף במפגשים את הדוד שלי, אשר דמוזה ויחד עם חברי לכתה: יאסו ונתי הקשבו לסיפורו ותיעדנו את הסיפור.

דודי, אשר דמוזה

אשר נולד בשנת 1951 באתיופיה במחוז גונדר, בכפר האיווה. שמות הוריו היו מלפיה מששה ודמוזה (ציון). הוא גדל בכפר סנקה – טקם. הוא היה רועה צאן כאשר היה רק בן 13, לאחר מכן הם עברו לאזור טדה משם אשר נשלח לבית ספר. הוא למד עד כיתה ו' בבית ספר יסודי, לאחר מכן הוא עבר לבית ספר אזזו שם הוא למד מכיתה ז' עד כיתה י'. מאזזו הוא עבר חזרה למחוז גונדר בו הוא נולד מכיתה י"א עד י"ב.

לאחר שאשר סיים את לימודיו בבית הספר הוא מצא עבודה ועבד שם כ-10 שנים. בשנת 1984 הוא פנה לממשלת אתיופיה בבקשה שהוא רוצה לעבור ללמוד באמריקה ועשה מבחן טכנאי ספינות. הוא עבר את המבחן בהצלחה והתקבל ללימודי טכנאי אוניות ונשלח ללמוד באמריקה. מאמריקה הוא עשה עלייה לישראל בתאריך 29/11/84.

דוד שלי, אשר

תמונה 1

הוא עלה לישראל יחד עם משפחתו: אישתו, שני ילדיו ואחיו. בישראל שהו בתחילה במרכז קליטה ביוספטל בקריית ים, שם התגוררו במשך שנה וחצי. לאחר מכן הם עברו למגורי קבע ברחוב מגידו בקריית ים. הם קיבלו את הדירה דרך עמיגור, בה התגוררו משנת 1985.

הדוד אשר, המשיך בלימודיו גם בישראל, ונשלח ללמוד במכללת נתניה לימודי חינוך סוציאלי, במסלול זה למד הדוד  אשר שלוש וחצי שנים וסיים את לימודיו בהצלחה. בתום לימודיו החל לעבוד בתחום ההתמחות שלו, קרוב למקום מגוריו בקריית ים במחלקה לשירותים חברתיים.

אשר עבד במחלקה לשירותים חברתיים בקריית ים 30 שנה ופרש לגמלאות בשנת 2017 בתאריך 31 לאוגוסט. היום הוא בפנסייה ונהנה ממשפחתו.

הזוית האישית

אוראל: היה לי מאוד כייף לעבוד עם דוד שלי אשר. נהנתי לשמוע את הסיפורים בהם הוא שיתף אותי ואת חברי לכתה. המפגשים קירבו בינינו יותר והקשר שלי איתו התהדק. תודה על התכנית המקסימה.

מילון

דמוזה
ציון

גונדר
גוֹנְדָר (באמהרית: ጎንደር) היא עיר השוכנת במחוז צפון גונדר שבמדינת אמהרה בצפון אתיופיה. גונדר נמצאת כ-30 ק"מ צפונית לאגם טאנה על גדות נהר אנגאראב התחתון ודרומית-מערבית להרי סימן. הייתה הבירה הקיסרית של האימפריה האתיופית בין השנים 1635-1855 ובירת מחוז בגמדר ההיסטורי, שנקראת לעיתים קרובות "מחוז גונדר". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הוא היה רועה צאן כאשר היה רק בן 13“

הקשר הרב דורי