מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ההרפתקה בחולות

סבא ואני ליד ביתנו בנהלל
סבא בן 16 בבריכה
טיול עם אבא בחולות קרית חיים

שמי יעקב שורר נולדתי ב1947 גדלתי בקרית ביאליק, שהייתה בנויה בלב החולות, שהשתרעו מהקריה ועד לחוף הים של קריית חיים.

קִרְייַת בְּיַאלִיק היא עיר במחוז חיפה בישראל, אחת מהערים המרכיבות את אזור הקריות. בשנת 1950 הוכרה קריית ביאליק כמועצה מקומית, ובשנת 1976, כעיר. קריית ביאליק, שדרות ח"ן בצפון העיר, בית הספר "ביאליק" וכן כפר ביאליק הסמוך, קרויים על שמו של המשורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק. ויקיפדיה

אחר צהריים אחד יצאתי עם אבי וצעדנו מערבה, לכיוון מסילת הברזל שהובילה מחיפה לעכו.

ליד המסילה היו פרושים מחנות של הצבא הבריטי. כשהגענו לקרבת המחנה, ראיתי חיילים הודיים עם טורבנים ענקיים ושפמים גדולים, לבושים במדי הצבא הבריטי, ומחזיקים רובים מכודנים בידיהם. היום אני יודע שאלה היו סיקים הודים שנחשבים ללוחמים הנועזים והחזקים ביותר.

משם המשכנו אל תחנת הרכבת. כאשר הגענו, פתאום הגיח קטר, שמשך אחריו קרונות רבים. הקטר היה ענק, צבוע שחור, ובין גלגליו התרוממו ענני קיטור. הקטר השמיע רעש מחריש אוזניים גם מעצם תנועת הגלגלים, וגם מעצם צפירותיו ושריקותיו החזקות, כאשר התחיל לנסוע.

משם המשכנו הלאה אל דיונות החול הגדולות, ומהן לכיוון הים. כאשר הגענו אל החוף עצמו, ראינו את השמש שוקעת במערב, רחוק מאתנו, כאילו צוללת לתוך הים.

חזרנו הביתה ברגל, ולמרות העייפות הייתי במצב רוח מרומם, הודות לחוויות הללו ולבילוי המשותף עם אבא.

תמיד (עד היום) אהבתי לעשות ספורט, והמשפחה תמיד הייתה מאוד חשובה ויקרה לי, וזה דבר שמאפיין אותי עד היום.

הזווית האישית

עומר: בעקבות הפרויקט למדתי על הילדות של סבא, שהיתה מאוד מעניינת. למדתי שסבא תמיד (עד היום) אהב לעשות ספורט. למדתי שהמשפחה תמיד הייתה מאוד חשובה ויקרה לסבא, וזה דבר שמאפיין אותו עד היום.

סבא: היה לי מאוד מרגש להיזכר בעיקר באבי, אך גם בנופי החולות של ילדותי, ובחוויות המפגש עם אנשים מאוד שונים ממני זרים ומוזרים.

מילון

סיקים
קבוצה דתית שמקורה בהודו, אשר משלבת בין האמונה ההינדית לאמונה המוסלמית. הסיקים נחשבים לאנשים ישרים, נועזים וחזקים. כחלק מאמונתם, הבנים לא מסתפרים אף פעם, והם אוספים את שערם בטורבנים ענקיים עשויים מבדים צבעוניים. ויקיפדיה

ציטוטים

”למרות העייפות הייתי במצב רוח מרומם הודות לחוויות הללו ולבילוי המשותף עם אבא.“

הקשר הרב דורי