מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבי זאב נקרא על שם בינימין זאב הרצל

אני, סבי וסבתי
החתונה של סבי וסבתי
סיפור החתונה

ההיסטוריה המשפחתית מצד סבא שלי זאב (שנקרא על שם בנימין זאב הרצל) החלה כאשר סבתא רבתא שלי נשלחה לשוויצריה על מנת לעלות לישראל בגלל ההרגשה שעומד משהו לקרות בריגה בעקבות האנטישמיות שהחלה באותה תקופה. אביה שהיה סוחר לא הספיק לחסל את עסקיו ושלח רק את בתו היחידה לישראל. היא הגיע לישראל עם המשלחת השוויצרית למכבייה הראשונה בישראל שנערכה בתל אביב. היא גרה אצל דודתה שהגיע כמה שנים קודם לארץ.

סבא רבא שלי ברח מפולין בעקבות הפראות שהיו בפולין והגיע באנייה לארץ ישראל. באותה תקופה על מנת ליצור קשרים  היו כולם נפגשים בטיילת של שפת הים בתל אביב. הם התחתנו ברבנות בתל אביב. וכך נולד סבי זאב שגדל בתל אביב.

מצד סבתי הסבתא רבתא שלי נולדה בתל אביב בנווה צדק, למדה בבית הספר לבנות בנווה צדק שהיום הפך למרכז סוזן דלל. היא דור חמישי בארץ, וסבא רבא הגיע מרוסיה לישראל בשנת 1933. הם נפגשו במקום המפגש שהיה אז פופולרי בשפת הים בתל אביב. הם התחתנו בתל אביב ונולדה סבתא שלי.

תמונה 1

סבא (זאב) וסבתא (אלקה) שלי נפגשו שהיו צעירים, סבא בן  20 (סבא שלי שירת במשחתת אילת בחייל הים) וסבתא בת 17. זה היה רומן של אהבה גדולה מהחיים. הם היו חברים שנתיים. ההכנות לחתונה היו מרובות. הם נורא התרגשו, היו המון אורחים, רקדו הורה שרו שירי ארץ ישראל והייתה שמחה גדולה. אבא שלי נולד אחרי אחותו שהייתה גדולה ממנו ב5 שנים.

לסבא וסבתא שלי יש חמישה נכדים. אני הנכד הרביעי. השנה הם חגגו 52 שנה לנישואים. חגגנו להם כל המשפחה בשמחה גדולה. הסיפור לימד אותי על ההיסטוריה המשפחתית שלי מצד אבא שלי ולימד אותי מה קרה בתקופה של סבי, סבתי והוריהם.

הזוית האישית

אורי: הסיפור לימד אותי על ההיסטוריה המשפחתית שלי מצד אבא שלי ולימד אותי מה קרה בתקופה של סבי, סבתי והוריהם.

זאב ואלקה: תיעוד הסיפורים היה חשוב מאוד לנכד שלנו שידע את ההיסטוריה של המשפחה ואנחנו שמחים שהנכד שלנו גדל במדינת ישראל.

מילון

פראות
פוגרומים, מעשי שוד ורצח

ציטוטים

” "קשה יש רק בלחם"“

הקשר הרב דורי