מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ההיכרות של סבא וסבתא שלי – דורית שבו

סבא שלי, סבתא שלי ואחותה
סבתא שלי כשנבחרה להיות סגנית יופי
כיצד חיזר סבא אחרי סבתא?

שמי אוראל, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתי, דורית שבו. יחד אנו מתעדים סיפור מחייה ומעלים אותו אל מאגר תכנית הקשר הרב דורי.

סבתא דורית היא ילידת 1960, היא נולדה בחיפה, ישראל. סבתא סיפרה לי על ההכרות שלה עם סבא, במסגרת השירות הצבאי:

"סבא ראה אותי כשהגעתי למחנה שהיה ביחידת הנ"מ בחיל האוויר בטכני. אני הייתי הפקידה של מפקד היחידה. סבא היה בא כל פעם כדי לבקש משהו, לא כי הוא היה צריך אותו אלא סתם כדי לראות אותי ולדבר איתי.

יום אחד היה לנו ערב כיף ביחידה והביאו לנו זמר. זו הייתה הפעם הראשונה שהרשו לנו לא ללבוש מדים אלא איזה בגד שרוצים. הקפדתי במיוחד על הופעה ומראה מרשים באותו ערב, וגם סבא. הוא בא והתיישב לידי. באמצע המופע יצאתי החוצה והוא בא אחרי. התנשקנו, כי גם אני שמתי עין עליו, משם התחלנו לצאת.

אחרי תשעה חודשים, יום אחד ישבנו בגינת השעשועים עם אחותי שרון שבאותה תקופה הייתה בת 3. כאמור, היינו בגינה ואז הוא כרע והציע לי נישואין. כמובן שאמרתי כן!

אחי איציק התגייס בדיוק ביום החתונה שלי, אבל הצליח להפתיע אותי בחתונה בכל זאת. בשנת 1983 ילדתי את התאומים היפים שלי ושמם הוא מורן וסיון. בשנת 2001, כשהם היו בצבא, התגרשנו. אחרי ארבע שנים הכרתי את בעלי השני מוריס. היינו 17 שנה ביחד, עד לפני ארבעה חודשים, לצערי הוא נפטר. כרגע סיון אימא לילדה ששמה אוראל, נכדתי, ומורן משכיר דירות לאנשים."

הזוית האישית

אוראל הנכדה המתעדת: החוויה בתכנית הקשר הרב דורי הייתה מהנה מאוד ומעניינת. חשוב לדעת את העבר ואני מאחלת לסבתא רק טוב!

מילון

נ"מ
נ"מ הם ראשי התיבות של המונח "נגד מטוסים" הבא לציין את היחידות ואת אמצעי הלחימה שמטרתם היא הגנה אווירית ("מטרייה אווירית") ויירוט כלי טיס של האויב, לרבות מסוקים, מטוסי קרב וכלי טיס בלתי מאוישים. המונח מתייחס כמעט תמיד ליחידות ומערכות קרקעיות שתפקידם להפיל כלי טיס, ולא לכלי טיס שבעצמם מפילים כלי טיס של האויב בקרבות אוויר, כגון מטוסי קרב ועליונות אווירית שמשגרים טילי אוויר-אוויר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אין פרוטקציה בטבע, כולנו נתבגר. לכן כדאי לאסוף יותר חוויות בחיים כי כל יום שעובר - אינו חוזר“

הקשר הרב דורי