מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ההיכרות והנישואין שלי עם בעלי ז"ל אלי אלון

אריאל וסבתא שמחה בטיול במכתש רמון
תמונת הלהקה שסבתא שמחה השתתפה בה בגיל 14
המורשת שהשאיר אחריו בעלי אלי

שמי שמחה אלון. נולדתי בשנת 1948 במרוקו. הוריי עלו ארצה בשנת 1954 איתי ועם עוד שלושה מאחיי למושב מבטחים בנגב. בסה"כ יש לי תשעה אחים וכיום אני גרה בבית שמש.

אלי בעלי נולד בשנת 1942 ועלה ארצה ממרוקו עם חמישה אחים ישירות לבית שמש. בסה"כ היו לו אחד עשר אחים.

בשנת 1968 הכרתי את אלי בעלי במסיבה שהתקיימה במקום העבודה שלי וכך הפכנו לבעל ואישה. גרנו בבית שמש בתקופת הנישואים הראשונה. עבדתי כמזכירת מנכ"ל מפעל מנועי בית שמש שבאותה תקופה נפתח וסיפק עבודה לרבים מתושבי המקום.

במקביל, אלי עבד במפעל "אמנור" כמנהל ייצור. לימים, כאשר הוחלט לסגור את המפעל, מחלקת הייצור לחדרי קירור הועברה לידיים עצמאיות ומשם רק השמיים הם הגבול; אלי הקים והרחיב את העסקים למפעל שקוראים לו "פוליפח", אשר עד היום הוא חלק מהמפעלים המובילים בארץ בענף המתכת. המפעל היום מנוהל על ידי הילדים ביד רמה ושיתוף פעולה מלא.

בשנת 1999 אלי נפצע במהלך תאונת עבודה ועד לפני שנתיים טופל בבית, עד שנפטר.

הילדים והנכדים למדו להכיר אותו וללמוד ממנו שלא צריכים להגיע מבית עשיר כדי להצליח, היה לו חלום והוא מימש אותו.

עם אלי בעלי

תמונה 1

הזוית האישית

סבתא שמחה: התכנית היתה הזדמנות מיוחדת ואיכותית להעביר את ההיסטוריה שלי ובעיקר סיפורו המיוחד של סבא אלי אלון והצלחת חזונו להקים מפעל מצליח.

הנכד אריאל: לי ולסבתא היה ממש מעניין וכיף להכיר מקרוב יותר את ההיסטוריה של המשפחה ואני מאחל לכל הדורות הבאים של המשפחה להכיר ללמוד ולהיות חלק מהמשך העשייה של סבא.

מילון

מבטחים (מושב)
מִבְטָחִים הוא מושב בחבל אשכול, סמוך לרצועת עזה, המשתייך לתנועת המושבים. שטחו 4,000 דונם. מקור השם מבטחים הוא הפסוק "ויישב עמי בנווה שלום ובמשכנות מבטחים" (ישעיהו ל"ב, י"ח). המושב הוא ישוב מסורתי - חילוני, וקיימים בו גם בית כנסת ומקווה. עיקר העיסוק ביישוב הוא בחקלאות: גידול ירקות, פרחים ומשתלות. בין שאר מוקדי התעסוקה ביישוב בתי מסחר, בתי אריזה, ומסגריה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ציטוט של סבא אלי: "היה לי חלום והגשמתי אותו“

הקשר הרב דורי