מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הדרך של סופיה

מפגש משפחתי , בתמונה סבתא ואני
סבתי כשהייתה קטנה .
החיים של סבתי.

סופיה ברנשטיין נולדה באלכסנדריה, מצרים ב1945.

וכך היא מספרת: "נולדתי לקלמנט נחמיאס, רואה חשבון. ופני נחמיאס עקרת בית. אני אחות קטנה לאלברט נחמיאס האח הבכור, וסימון נחמיאס האחות הגדולה. עד גיל שתיים עשרה,  למדתי בבית ספר יסודי בשכונה בה גרנו ,באלכסנדריה.

עליתי לארץ בחודש יוני, שנת 1957 בגיל שתים עשרה לשכונת המעברות בקריית ים. ושם למדתי עד כיתה י״ב. שיחקתי והעברתי את ילדותי, עם חברות שאיתן עליתי ממצרים, (ואנחנו חברות עד עצם היום הזה).

מאחר שגרתי בצמוד לים, אהבתי ללכת אחרי בית הספר עם החברות לעשות טיול על שפת המים.

עבדתי כמזכירה באזור נמל חיפה ופגשתי את בעלי במקרה, באזור בו עבדתי. התארסתי בגיל שמונה עשרה, והתחתנו בשנת 1965 כשהייתי בת עשרים, בבית כנסת בחיפה.

בעלי נולד בברזיל, ועלה לארץ. ולאחר השירות הצבאי הפך לימאי בחברת הספנות "צים״.

בהמשך למדתי בקורס למזכירות רפואיות והייתי מזכירה בוועדות רפואיות של משרד הבריאות, במשך כשלושים שנה".

לסבא וסבתא נולדו שני בנים :מאיר הבכור, ולאחר שש שנים ערן הצעיר. מאיר התחתן ונולדו לו שלושה ילדים, ולאחריו ערן התחתן ונולדו לו גם שלושה ילדים (ביניהם אני).

מאז יציאתה לפנסיה, סבתי אוהבת מאוד לבלות עם הנכדים. חובבת קניות ומסעדות, אוהבת לשחק קלפים עם חברות, ולצפות בתוכניות בצרפתית (שפת האם שלה). וכמובן אוהבת מאוד תשבצים ותשחצים.

הזווית האישית

לירון – היה מעניין מאוד לחקור ולהכיר, אני מאחלת לסבתא, להמשיך לזכור את כל הסיפורים המרגשים האלה, כדי שיעברו לדורות הבאים.

מילון

צים
צים שירותי ספנות משולבים בע"מ, המוכרת בשם המקוצר צים היא חברה ישראלית שמניותיה נסחרו בעבר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ופועלת בתחום הספנות. החברה נמנית עם עשרים החברות הגדולות בעולם שעוסקות בהובלת מכולות דרך הים. ויקיפדיה

ציטוטים

”בעלי למד בצים שזו חברת הספנות“

הקשר הרב דורי