מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הדחיפה שהשתבשה

בשמלה השחורה - דודה שלי
הילדה הקטנה בשמלה הלבנה היא דודתי
הסיפור של דודתי רותי

שמי אגם ברנס, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, במהלכה תיעדתי את דודתי רותי, אשר סיפרה לי סיפור אישי על פחד גדול שלה אתו התמודדה באומץ והתגברות על הקשיים.

"כשהייתי קטנה, בערך בגיל 6, נסענו אחיות שלי ואמי לדודה שלי שגרה בנהריה ונסענו לעשות יום כיף בבריכה. שיחקנו בבריכה ועשינו כיף, היה לי מאוד מהנה. כשיצאנו, אחיות שלי דחפו אותי לתוך הבריכה וטבעתי. אני לא זוכרת אם איבדתי את ההכרה או לא.

קראו למציל שיבוא להציל אותי, זה היה מאוד מפחיד. לא הבנתי מה קורה סביבי, אבל מה שאני זוכרת זה שפינו אותי לבית חולים ומאוד פחדתי ואפילו בכיתי. אמי הרגיעה אותי ושם טיפלו בי. הייתי בבית חולים בהשגחה כמה ימים. ואחרי כמה זמן בבית חולים נרגעתי. אחרי ששיחררו אותי היה לי פחד להיכנס לבריכות, לים או מקורות מים אחרים כי פחדתי לטבוע שוב, או שידחפו אותי ואני אטבע.

אחרי כמה ימים ממקרה הטביעה הלכתי לבית הספר ושם היו שיעורי שחייה. לא רציתי ללכת מרוב שפחדתי. לאחר כמה שנים התגברתי ואהבתי מים מאוד. לאחר עוד כמה שנים נרשמתי לחוג שחייה ולמדתי לשחות כל מיני סגנונות של שחייה. בחוג קיבלתי ביטחון יותר לשחות. וזה נתן לי ביטחון עצמי.

ומאז אני הולכת לים ולבריכה הרבה ויש לי הרבה יותר ביטחון לשחות. ופחות לפחד לטבוע. כל קיץ הייתי הולכת עם המשפחה שלי לים או לבריכה. (ומאוד נהניתי). הראיתי להם את סוגי השחייה שלמדתי בחוג והם כל פעם התלהבו מחדש. אני התגאיתי בעצמי מאוד בשיפור שעשיתי!

אנשים שקטים יכולים להיות מלאי עוצמה מבפנים, וגם ברוגע ובנחת אפשר להשיג כל מטרה וזה גם מה שדודה שלי עשתה בסיפור: היא לא ויתרה ולא נתנה לפחד להשתלט לה על החלומות, היא הלכה ולמדה שחייה והתגברה על הפחד.

הזוית האישית

אגם האחיינית המתעדת: נהניתי מאוד להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי. היה לי ממש מהנה להרחיב את הידע שלי על דברים שלא ידעתי על דודה שלי.

מילון

מים שקטים חודרים עמוק
תַרגום עברי של פתגם לטיני שגורס כי גם מי שחיצוניותו שלֵווה ושקטה עשוי להיות בעל אישיות חזקה ומורכבת מכפי שנראה לעין, והוא משפיע או מסוגל למעשים גדולים, אף יותר ממי שמנסה למשוך את תשומת הלב. הביטוי נשען על אופיים של המים, שלכאורה "סרים למרותו" של תוואי השטח, ואינם יכולים להתגבר על מכשוליו – אולם אם יינתן להם די זמן, הם יצליחו במקרים רבים לחולל שינוי ולחדור גם את הסלע וההר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”דודה שלי לא ויתרה, היא הלכה ולמדה שחייה והתגברה על הפחד“

הקשר הרב דורי