מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הגשמת חלומה של סבתא גליה

סבתא גליה ואיתן ידיד
סבתא ואני משחקים יחד בכדור
סבתא גליה מתקרבת למשפחתה

לי קוראים איתן ואני שמח להשתתף בתכנית "הקשר הרב- דורי" עם סבתי גליה.

שמי גליה ווגמן ואני סבתא של איתן, אבא שלי נתן לי את השם גליה, על שם מפקד הפלמ"ח שהעריץ יגאל אלון.

נולדתי בקיבוץ חפציבה, ב1949 (גם אימי נולדה בחפציבה). בילדותי .אהבתי מאוד פרחים ולטפס על הר הגלבוע (קיבוץ חפציבה הוא ממש למרגלות הגלבוע). חֶפְצִיבָּה הוא קיבוץ השוכן בעמק חרוד על גבול עמק יזרעאל ועמק בית שאן. הקיבוץ נמצא בין הערים עפולה ובית שאן, ומשתייך למועצה אזורית הגלבוע.(ויקיפדיה).

היו לי כמה חלומות שהגשמתי עם התלבטות, חששות אבל עם ביטחון ברצון העז להגשים את החלום, כעת אני בעיצומו של הגשמת חלום.

החלום לעבור לקיבוץ איילת השחר

תמיד רציתי להיות קרובה ובקשר קרוב יותר עם הנכדים והמשפחה שלי. כשהנכדים היו קטנים השתדלתי להגיע אליהם לעיתים קרובות, לשחק איתם לשמור עליהם וליצור קשר. תמיד הנכדים היו רחוקים. המשפחה ביקרה אותי . אבל הנכדים גדלו ולאיתני היו משחקי כדורגל והיה עסוק. אני התגעגעתי. ובגלל המרחק מיישובי, (חפציבה בעמק יזרעאל) עם הזמן  פחות התראינו וזה היה חסר לי.

הקרבה למשפחה הפכה להיות חלום. התחלתי לחלום על הגשמת החלום  לפני שלוש או ארבע שנים. התהליך היה מלווה בקשיים של פרידה ממקום עבודה, מגורים, טיולים באזור, ובהתלבטות. ולכן עלה הרעיון וירד מעשית , אבל תמיד היה בליבי. מה שעודד אותי להגשים את חלומי היה הגיל שלי הבנתי שאם לא אעשה זאת כעת לא אעשה זאת גם בהמשך. הרגשתי שזה יותר חשוב ממה שיש לי במקום בו אני גרה ונולדתי, וגם אמא שלי נולדה בו. אז החלטתי ועברתי לגור ליד משפחתי באיילת השחר, הקרבה למשפחה נותנת לי הרגשה של שמחה, אהבה ,שייכות ואני מתקרבת והקשרים מתחזקים.

הזווית האישית

איתן: אני מרגיש שהקשרים שלי מתחזקים עם סבתא, וזה הרבה יותר כיף שהיא קרובה אלי ואפשר לעשות איתה הרבה יותר דברים. אני גם ממש אוהב לשחק עם סבתא בכדור, לדבר איתה ולצחוק ביחד. אני אוהב לשאול אותה שאלות, אני אוהב שהיא מספרת לי סיפורים ואני מרגיש שהרבה יותר כיף לי, שהיא קרובה ונמצאת פה בקיבוץ.

סבתא גליה: הקרבה לאיתן מחממת לי את הלב. כיף גדול לשוחח איתו, לשחק איתו ולחיות כאן קרוב למשפחה. בהגשמת חלומי אני בונה את חיי, אם זה להכיר אנשים, לעבוד ולהעביר חוגים ובכלל. יש לי הרגשת סיפוק מהגשמת חלומי שעושה טוב ומקרב את כולנו.

מילון

איילת השחר
אַיֶּלֶת הַשַּׁחַר היא קיבוץ בעמק החולה, בסמוך לחצור הגלילית וליסוד המעלה, השייך למועצה אזורית הגליל העליון.

ציטוטים

” יש לי הרגשת סיפוק מהגשמת חלומי שעושה טוב לכולנו.“

הקשר הרב דורי