מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הגשמת חלום ילדות – אולגה קוסטין

סבתא אולגה ונכדתה מלאני
סבתא אולגה בילדותה
אף פעם לא מאוחר להגשים חלום

שלום, שמי אולגה קוסטין, אני משתתפת השנה בתוכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי מלאני, יחד אנחנו מעלות את הסיפור אל מאגר המורשת של התוכנית.

נולדתי ברוסיה בעיר קרסנוירסק בשנת 1954. גדלתי במשפחה גדולה, היינו אבא, אימא וארבעה ילדים. אבא שלי עבד כמהנדס ראשי במפעל מאוד גדול ואימא שלי הכינה עובדים לעבודה מקצועית במפעל. התגוררנו בדירה לא גדולה, שלושה חדרים, אך היינו מגובשים ולא רבנו על מקום בבית.

זיכרון ילדות בלתי נשכח

זיכרון טוב שנותר לי הוא זה שנסעתי למחנה קיץ. המחנה היה בטבע במקום מאוד מקסים על חוף הנחל בזאיקה. מסביב היו הרבה פרחים יפים שבאותה תקופה היה אפשר לקטוף ולאסוף זרים. בנוסף הייתי עם החברות שלי שהיה לי מאוד כיף איתן, ובשעות הערב הראו שם סרטים מעניינים.

בית הספר

לבית הספר שלי לא היה שם אלא היה מספר: 48. עם הכיתה היינו נוסעים למוזיאון היסטורי של סיביר כל שנה ואני זוכרת שחיכיתי לסיור כל שנה בקוצר רוח. בנוסף בבית ספרנו הייתה תלבושת אחידה, שמלה בצבע חום עם צווארון לבן וסינר בצבע שחור ליום יום ולבן לחגים.

בילדותי מאוד אהבתי לשחק בטניס שולחן, הייתי טובה בזה ניצחתי וזכיתי בכמה מדליות. המשחק המשפחתי האהוב שלנו היה שחמט. הייתה לי קבוצת חברות מבית הספר, שיחקנו, טיילנו בפארק וחלקנו סודות.

משפחה

הכרתי את בעלי לראשונה בבית הספר. התחתנו בשנה 1975, הייתי בת 21 והוא היה בן 23. החתונה הייתה במסעדה ועשינו כמה תמונות יפות וסרט. לאחר שנה נולדו ילדינו התאומים. כיום יש לנו חמישה נכדים. אנחנו לא מתראים לעיתים קרובות כמו שהיינו רוצים, בגלל הזמן והמרחק. אני הכי אוהבת לשמוע על החיים של הנכדים שלי על מה קורה בחיים שלהם, מה עובר עליהם ומה חדש בחייהם. הייתי רוצה ללמוד מהם את הסטייל, הטכנולוגיה והעולם המודרני.

עלינו לישראל בשנת 2000.

מקום עבודה וחלומות

כאשר הייתי ילדה קטנה אהבתי מאוד שפות וחלמתי לראות עולם. למרות זאת סיימתי אוניברסיטה בעיר שנולדתי בה במקצוע מהנדסת מכונות ועבדתי במקצוע זה. בחרתי במקצוע זה בעצת ההורים שלי, ובמשך העבודה התאהבתי במקצוע, בעבודה ובחברה שהייתה איתי. בתקופה הקשה שהייתה ברוסיה התעשייה נחלשה והייתי צריכה למצוא עבודה אחרת כדי לפרנס את המשפחה שלי, לכן הלכתי לעבוד כמוכרת בגדים. עבדתי כמהנדסת 25 שנים.

לאחר היציאה שלי לפנסיה יש לי את הזמן והרצון להגשים חלום ילדות, ללמוד שפות ולטייל בעולם.

תחביבים

אחד התחביבים שלי הוא לטייל בארץ בסוף השבוע ובמיוחד אני אוהבת לטייל בירושלים. בעיר יש אווירה מאוד מיוחדת וסיבה אחת לכך היא שיש שם שלוש דתות. בנוסף בעיר הזאת יש שילוב מדהים בין הישן למודרני.

הזוית האישית

מלאני וסבתה אולגה השתתפו בתכנית הקשר הרב דורי השנה. מלאני שמעה את סיפורה של סבתה, על ילדותה ברוסיה והעלייה לישראל.

מילון

קרסנוירסק
קרסנויארסק (ברוסית: Красноярск), היא עיר ברוסיה, השלישית בגודלה בסיביר, בירת חבל מנהלי קרסנויארסק, בירת המחוז הכלכלי של מזרח סיביר ומרכז מינהלי חשוב. העיר ממוקמת בדרום סיביר, משתרעת על שתי גדותיו של הנהר יניסיי ומהווה תחנה במסלול מסילת הברזל הטרנס-סיבירית. אוכלוסיית העיר מונה 1,082,933 תושבים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בירושלים יש שילוב מדהים בין הישן למודרני, זו אחת הסיבות בגללן אני כל כך אוהבת אותה“

הקשר הרב דורי