מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הגשמת החלום של סבתא סופיה

התמונה מתארת אותנו לאחר יום כיף .
מפגש בקשר הרב דורי
התגשמות החלום של סבתי לעלות לארץ ישראל

סבתי סופיה יושקין נולדה בשנת 1957בטשקנט שבאוזבקיסטן. חלומה היה לעלות לארץ ישראל.

החלום לעלות לארץ ישראל

כך היא מספרת על חלומה לעלות אל הארץ המובטחת, אל ארץ החופש אל ארץ ישראל:

"מאז ומתמיד רציתי לעלות לארץ ישראל, אני זוכרת שכאשר הייתי בת שתיים עשרה גיליתי לראשונה על קיומה. אמי סיפרה לי עליה. כל יום אמי הלכה לשוק שם היא שמעה סיפורים על ארץ ישראל, וכאשר הגיעה הביתה סיפרה אותם לי. בכל פעם לאחר הסיפור, אמא אמרה לי " יום יבוא ונגיע לארץ המובטחת ". בכל פעם מחדש הייתי מופתעת. ובכל פעם יותר ויותר.

לאחר כמה שנים הכרתי איש מושלם, אשר הפך גם לבעלי אחר כך. שנינו גילינו שיש לנו את אותו החלום לעלות לארץ ישראל. התחתנו ולאחר זמן מה הקמנו משפחה. נולדה לנו בת בשנת 1977 ובן בשנת 1982. העברתי את כל הסיפורים שאמי סיפרה לי אליהם, כל סיפור שסיפרו לי על ארץ ישראל סיפרתי לילדים הקטנים שלי.

כאשר בתי הייתה בת עשר בעלי מת בתאונה, והילדים ראו את הקושי שלי לפרנס את המשפחה. עבדתי בשני עבודות בכדי לתחזק את הבית, והיה לי מאוד קשה להחזיק את כל הבית לבד. באותו הזמן נזכרתי בחלום של הבעל שלי, בחלום של אמא שלי, בחלום של הילדים שלי, ובחלום של עצמי כמובן. החלום לעלות לארץ ישראל.

החלטנו להגשים את החלום והתחלנו לארוז אני אמי והילדים. בהתחלה השלטונות לא רצו לאשר לנו לצאת מאוזבקיסטן אל ארץ ישראל, אבל לא ויתרנו. תהליך זה לקח שלוש שנים. בשנת 1991 עלינו ארצה. כשהגנו אל ארץ החופש, אל ישראל, יצאנו מהמטוס, והתחלתי לבכות. הרגשתי כאילו ירדה לי אבן מהלב, כאילו היה עליי שק ענק וכבד, ואז פשוט הורדתי אותו.

אמרתי לעצמי : "הגשמתי את החלום ולא רק בשבילי אלה גם בשביל בעלי, הילדים שלי ואמי ".

הזווית האישית

סבתא סופיה והנכד ליאו: מאוד נהנינו מהתוכנית והרגשנו איך שאנחנו מתחברים יותר ויותר, אחד לשנייה.

מילון

טשקנט
טשקנט היא עיר הבירה של אוזבקיסטן והיא אחת הערים העתיקות שישבו על דרך המשי. רעידת אדמה שפקדה את האזור בשנת 1966 הרסה את רוב העיר העתיקה של טשקנט ומבניה, העיר שוקמה וכיום לצד מספר קטן של מבנים שנותרו ממאות קדומות, יש בה בעיקר אווירה סובייטית, המשלבת בין בנייני משרדים מודרניים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לעלות אל הארץ המובטחת , אל ארץ החופש , אל ארץ ישראל . “

הקשר הרב דורי