מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הגשמת החלום של סבתא אילנה בן שך

צולם בשנת 2018 ביום ההולדת של אחי יובל
תמונה זו משנת 2004 במסעדת דגים
צה"ל כמשרד שידוכים

שמי גליה בן שך, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי, אילנה בן שך ויחד תיעדנו את סיפורה.

סבתא אילנה מספרת לגליה

ביליתי את ילדותי בשכונת נווה עוז בעיר פתח תקווה, שהייתה אז כמו כפר קטן ליד העיר הגדולה פתח תקווה. ביתנו היה בשכונה מוריקה נעימה ושקטה. למדתי בבית הספר היסודי בשכונת מגורי, נווה עוז, עם סיום לימודי בבית הספר היסודי הגשמתי את חלומי ועברתי ללמוד בבית ספר לאחיות שליד בית חולים בלינסון. היו אלה לימודים מלאי סיפוק ותחושה של תרומה במקצוע מציל חיים.

 שירות הצבאי

לאחר סיום הלימודים וההסמכה כאחות, התגייסתי לצה"ל. הוצבתי לשירות בבסיס קליטה ומיון, מדובר בבסיס מרכזי מאוד, אליו מגיעים כלל חיילי צה"ל ביום גיוסם עוברים את תהליך החיול ואת הבדיקות הרפואיות וממנו הם נשלחים ליחידות צה"ל השונות לטירונות ולהמשך השירות.

אחת מהחובות שלי כחיילת הייתה ביצוע תורנויות שמירה. באחת מן התורנויות הללו, חבר מהבסיס הגיע לשער מלווה בחייל מבסיס קשר הסמוך, שם הכרנו לראשונה ומאז ועד היום, במשך 52 שנה, אנחנו יחד נשואים באושר.

 משפחתי

הקמנו בית במושבה גדרה שם במשך שנים רבות עבדנו יחד בתחנת הדלק המשפחתית. יחד הקמנו משפחה לתפארת נולדו לנו שלושה ילדים מקסימים שבעה נכדים חמודים ואהובים

מוטי ואני נהנים מאוד לארח את הילדים והנכדים בביתנו בשבתות וחגים להכין לכל נכד את המאכל האהוב עליו למשל קציצות כרישה שאהובות על גליה ונקראות במשפחתנו קציצות גליה או מרק עוף עם קניידלך שאהוב על אילה האחות הקטנה של גליה ונקרא במשפחתנו מרק אילה…

כמו כן אנחנו מאוד נהנים לצאת עם הילדים והנכדים לטיולים בחיק הטבע ברחבי הארץ.

 סבא מוטי וסבתא אילנה

תמונה 1

הזוית האישית

הנכדה גליה: אני מאחלת לסבתא שלי אילנה חיים מאושרים.

סבתא אילנה: אני מאחלת לנכדה שלי גליה חיים טובים כמו שלי.

מילון

בקו"ם
בסיס קליטה ומיון

נווה עוז
השכונה הוקמה ב-1947 ועד לשנות ה-70 הייתה מבודדת מיתר חלקי העיר. היא נועדה להיות פתרון התיישבותי לחיילי הבריגדה היהודית לאחר מלחמת העולם השנייה. ראשוני המתיישבים היו משוחררי הבריגדה, אשר קיבלו אפשרות לרכישת דירה בת שני חדרים ומטבח על חלקת אדמה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”היו אלה לימודים מלאי סיפוק ותחושה של תרומה במקצוע מציל חיים.“

הקשר הרב דורי