מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הגשמת החלום של משפחת דומב

משפחתי כיום
מעלים סיפורי מורשת במסגרת התכנית
סבא שלי אלוף הספורט והכושר הגופני

שמי יורם דומב, בן 70 סבא לבועז, עופר, נעמה ונויה.

ילדותי

גדלתי בתל אביב בבית של ניצולי שואה. הוריי ז"ל הגיעו ארצה מייד לאחר קום המדינה. הם הגיעו ארצה ללא כסף ורכוש כלשהו ונאלצו לעבוד קשה מאוד למחייתם מצאת הנשמה ועד לשקיעת החמה.

האווירה בבית היתה קשה. הסתפקנו במועט מבחינת מזון וביגוד. גרנו בתנאים לא נוחים במיוחד. הוריי שעברו את השואה שמרו על שתיקה בנושא ולא סיפרו דבר על שעבר עליהם בשואה. היחס של ההורים אליי היה מרוחק. הם הסתפקו בעבודה.

לא התלבטתי בלימודים וגם הוריי לא יכלו לעזור לי בלימודים. למזלי הרב, התבלטתי בספורט. אם זה בכדורגל, בטניס שולחן ועוד, כך שכל החברים בבית הספר רצו את חברתי. היתה זאת תקופת ילדות נהדרת. כל יום עבר במגרש המשחקים. אז לא היו מחשבים ומשחקי מחשב ופלאפונים. כך שניצלנו את הזמן במגרשי המשחקים.

למרות היותי תלמיד "לא מצטיין" הייתי, בגלל יכולותי בספורט, מאוד מקובל. בגיל 14בכיתה ט', זכיתי באליפות בתי הספר בתל אביב בריצה ל – 2000 מ'. זה שינה את חיי. התאהבתי בענף הריצה והתחלתי בעצמי להתעניין ולהתאמן, התעניינתי בתחום ורכשתי  מידע עצמי. כל יום התאמנתי לבדי בריצה למרחקים שונים, בכל מזג אוויר. בהמשך השתתפתי בתחרויות במסגרת הפועל ת"א. כל יום רצתי בין 5 ק"מ ל – 20ק"מ. הייתי מכור לריצה. בתל אביב הכירו אותי בתור "המשוגע". (כיום מי שלא רץ נחשב למשוגע).

בצבא שירתי ביחידה קרבית, הייתי בכושר גופני מעולה וזכיתי בכל תחרויות הריצה וכך זכיתי לצאת הביתה בכל סופ"ש כפרס. עקב הצטיינותי התקבלתי לקורס מדריכי ספורט בוינגייט. הקורס עצמו היה קשה מאוד מבחינה פיזית. נדרשו הרבה יכולות פיזיות ומנטליות לסיימו, כמו: כח רצון התמדה ונחישות. הדבר השתלם לי כי בסיום הקורס נעשיתי מדריך כושר גופני ליחידות מובחרות בצבא. עליי לציין שהספורט פיתח בי תכונות המלוות אותי בחיי כמו למשל; התמדה, נחישות, כח רצון ולהתגבר על מכשולים ולהנות מיכולות הגוף להגיע להשגים שלא דמיינתי.

מאז ועד היום אני מתמיד כל יום לעשות ספורט לשמור על כושר ושפיות נפשית ויש לי סיפוק רב מעבודתי כמאמן אנשים בעלי צרכים מיוחדים.

קישור לסרטון הקשר הרב דורי, בו סבא יורם מספר לבועז דומב, ה'3

הזוית האישית

סבא יורם: מהעבודה ביחד, השיחות והצילומים שהיו מהנים מאוד, בועז למד פרטים חדשים רבים על המשפחה. אנחנו מאחלים אחד לשני שיהיו לנו עוד הרבה שנים משותפות ומהנות יחד.

מילון

לעברת
הפירוש: להפוך שם זר לשם עברי

ציטוטים

”חזון“

הקשר הרב דורי