מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הבית עם שדה החיטה – ריקי ויסבורד

נועם ועמוס במסגרת התכנית
ריקי בילדותה משחקת בפינת הרופא בגן
הנכד עמוס ונועם מתעדים את סיפורה של סבתא ריקי

שמי ריקי, שם המשפחה שלי הוא ויסבורד. נולדתי בשנת 1957 בעפולה בבית חולים העמק. אנחנו ארבעה אחים במשפחה. גדלתי בבית שהיה ממוקם בקצה העיר ומסביבו שדות חיטה ירוקה. ליד ביתי הייתה מעברה של עולים חדשים, אימא שלי התנדבה שם ולפעמים גם התארחו ילדים מהמעברה בביתנו ואנחנו התארחנו אצלם.

אבא שלי, יוסף, היה בעלים של חברת הובלה. אימא שלי, איילה, בת 97 (!) ויש לה 29 נינים ונינות והיא משתתפת פעילה בכל האירועים המשפחתיים!

כשהייתי בת 8 נולדה לי אחות קטנה. שלושת האחים החליטו בעצה אחת לקרוא לה נגה וכך במשפחה גדלנו אריק, חני, ריקי (אני) ונגה. למדתי בבית ספר בעפולה והכי אהבתי שיעורי טבע. בעפולה באותם זמנים לא היו מכוניות והייתי רוכבת באופניים כל יום לגן. את השירים והדקלומים שלמדתי בגן אני שרה ומספרת לנכדים שלי עד היום. שירתי בצבא בחיל האוויר.

החלום של סבתא ריקי: שיהיה צדק בעולם. וגם יש בי געגועים למרחבים ולנופים של עמק יזרעאל.

החלום של עמוס: החלום שלי זה ללמוד בבית ספר לקונדיטוריה בפריז ולעבוד במסעדה עם כוכבי מישלן.

החלום של נועם: אני רוצה לטייל בכל מקום שארצה ולא רק בכדור הארץ.

הזוית האישית

עמוס הנכד המתעד: במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, כל ילד הזמין את סבא/סבתא לבית החינוך למפגשים, ובנוסף היה לנו סיור במוזיאון "אנו". הזמנתי את סבתי, ונועם, חבר לכיתה, הצטרף אלינו. ממש נהניתי והתרגשתי במפגש הראשון. ככה היה גם בשאר המפגשים. אני מודה שלא למדתי הרבה על סבתא, מפני שמדי יום חמישי אנחנו מבלים ביחד אחרי הצהרים. ועדיין, העובדה שסבתא הגיעה לבית הספר שבו אני לומד, וסיפרה לי ולנועם את הסיפור שלה, גרם לי הרבה הנאה.

נועם התלמיד המתעד: היה לי מעניין לעבוד עם עמוס ועם ריקי, סבתא שלו. הסיפור שלה היה מעניין ואפילו מרתק. למשל, נדהמתי לגלות שלסבתא רבתא של עמוס יש 29 נינים ונינות.

מילון

מעברה
מַעְבָּרָה, או בשם הרשמי "יישוב קליטה", היו יישובים זמניים, אשר התקיימו במדינת ישראל בשנות ה-50 של המאה ה-20. המעברות הוקמו לרוב בשולי יישובים ותיקים או ביישובים ערביים נטושים, כדי לספק דיור לעולים שהגיעו בגל העלייה הגדול שלאחר קום המדינה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”יש בי געגועים למרחבים ולנופים של עמק יזרעאל“

הקשר הרב דורי