מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הביוגרפיה של איוט

אני ונכדי היקר נועם
סבתא איוט בצעירותה
מאלג'יר לישראל

שמי נועם פרץ, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי, איוט פרץ. יחד תיעדנו את הסיפור שסיפרה לי.

 סבתא איוט מספרת לנועם

נולדתי בשנת 1952 באורן שבאלג'יר. יש לי חמישה אחים וארבע אחיות.

לאבי הייתה באלג'יר, חנות בגדים ואימא שלי הייתה עקרת בית. הייתי תינוקת מאוד יפה ובגלל זה זכיתי במקום ראשון בתחרות יופי של תינוקות. לא אהבתי ללכת לגן, כי ישנו שם בצהריים ואני לא אהבתי לישון צהריים.

ילדה יפה

תמונה 1

 

למדתי עד כיתה ג' בבית ספר רק של בנות. עליתי לארץ בשנת 1961, כשהייתי בת תשע. כשאני ומשפחתי נחתנו בארץ, פגשנו את דודתי כי היא עבדה בשדה התעופה. אז לא היו טלפונים, והיא לא ידעה שאנחנו נגיע לארץ. היא רצה לספר לסבא וסבתא שלי שהתגוררו בארץ.

 בצעירותי

תמונה 2

כשעליתי לארץ לא ידעתי מילה אחת בעברית, את השפה למדנו בין האחים. קיבלנו מהסוכנות היהודית דירה בבית שמש ולהורים שלי היה מרכול. התגוררנו שם במשך שלוש שנים.

ובשנת 1964 עברנו לעיר יפו שם קנינו דירה ברחוב יאנוש קורצ'ק. אבי היה מוכר עיתונים ואימא שלי הייתה מנקה. ביפו למדתי בבית הספר רש"י עד כיתה ח' ולאחר מכן למדתי בבית הספר לפקידות "פיטמ" בו למדתי במשך שנתיים.

העבודה הראשונה שלי הייתה בחנות "משכית" עבדתי שם בתור קופאית מוכרת ומלבישה דוגמניות בתצוגות אופנה. לאחר מכן התקבלתי לעבודה בבנק דיסקונט שם עבדתי 44 שנים.

נישואים ומשפחה

התחתנתי עם בעלי אמיל פרץ ז"ל כשהייתי בת 25. גרנו בהתחלה בחולון. ילדתי את בני הראשון נתנאל פרץ בשנת 1982. בשנת 1986 ילדתי את בני השני, אורן פרץ. ילדתי את בני השלישי, ישראל בשנת 1987. את בתי היחידה, הודיה פרץ, ילדתי בשנת 1994.

בעקבות תאונה שקרתה לבני הבכור אני ומשפחתי חזרנו בתשובה. כשהילדים היו קטנים עברנו לגור בראשון לציון. בשנת ובשנת 2016 עברתי לגור ביבנה להיות קרובה לבני הבכור.

תמונה 3

הזוית האישית

נועם פרץ: מאוד נהניתי להיפגש עם סבתא בבית הספר ולשמוע ממנה על החיים שלה בעבר.

מילון

כומו סאבה
מה שלומך, בצרפתית

ציטוטים

”כל אדם נולד לפי כישרונותיו יש ללוות את כישוריו ולתת לו ללמוד מניסיון וככך יגשים את בקשותיו“

הקשר הרב דורי