מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הבטיח ללמד אותי לשחק מטקות

סבתא מזל והנכדה לורן בביתה של לורן
מזל ומאיר ביום חתונתם חתן וכלה
סיפור היכרות בין מזל למאיר כדורי

בית ההורים

אני מזל כדורי בת להורים אהרון וחנה סמילה. אבי הגיע מצרפת ואמי הגיע מתוניס, לחבר של אבא שלי היה בית קפה בתל אביב והוא הכיר את משפחתה של אמי. החבר תכנן להכיר ביניהם וייעץ לאבי לנסוע איתו למקום שנקרא פרדסיה ולהכיר את הכלה המיועדת. אבי אמר "ראיתי אותה והתרשמתי לטובה".

למחרת נסעו שוב אבי וחברו לפרדסיה ואבי ביקש את ידה של אמי מאביה. לאחר כחודש ההורים התחתנו. הם עברו להתגורר בכפר יונה. אני ואחיי גדלנו וחונכנו בכפר יונה. אני האחות הבכורה לחמישה אחים נוספים.

אני רוצה לספר על החיים בבית, גרנו שישה אחים בחדר אחד אכלנו מה שאימא בישלה, לבשנו מה שאימא ואבא קנו לנו הייתה לנו יראת כבוד כלפי ההורים, למדנו בבית ספר עמל שבכפר בשנות ה-60. בתקופתינו היה כבוד הדדי בין אדם לחברו, בין אדם להוריו ובין אדם לזולתו.

איך סבתא מזל וסבא מאיר הכירו…

באחד מימיי הקיץ בשנת 1973, נסעתי עם אחיי והוריי להתרחץ ולבלות בים. ישבנו יחד ואכלנו ארוחת בוקר עם הנוף הנפלא שמולנו וניחוח הים, שבעיר נתניה. לפתע הגיע בחור עם מטקות וכדור, הוא פנה אליי ושאל אם אני מעוניינת לשחק איתו? אמרתי לו שאינני יודעת לשחק מטקות והבחור ששמו מאיר, הבטיח ללמד אותי לשחק. הסכמתי להזמנתו ושיחקתי איתו באותו היום. מכאן התפתח לו רומן…

במהלך המשחק הוא ביקש ממני את הטלפון ולאחר כמה ימים החתן המיועד התקשר וביקש לפגוש אותי בבית הוריי. בזמנו לא היה מקובל לצאת לברים או מועדונים לכן כל המפגשים שהיו לנו היו בבית הוריי. לאחר כארבעה חודשים התחתנו וגרנו בכפר יונה, הקמנו משפחה לתפארת.

ביום נישואינו – יחד כבר 50 שנים

תמונה 1

לי ולמאיר יש תחביבים משותפים כמו לגדל קקטוסים צמחי מים, תוכים וכלבים יחד. כיום אנו נשואים כחמישים שנה ויש לנו חמישה ילדים, תשע נכדים וכולם גרים בכפר יונה, אנחנו סבא וסבתא פעילים שעוזרים בגידול הנכדים. אנחנו נפגשים בערבי שישי כל המשפחה לארוחת ערב משותפת.

הזוית האישית

סבתא מזל: הייתה לי חוויה נהדרת להכיר אנשים טובים חדשים. אני מבלה הרבה עם נכדתי לורן ועדיין כיף שהיה לנו עוד זמן איכות משותף. זכיתי בנוסף להכיר את עדי הנפלאה, המקסימה והסבלנית, תודה רבה לה ולפרויקט.

לורן: נהנתי מאוד לבלות בחברת סבתא והקבוצה, גילית איך סבא מאיר וסבתא מזל הכירו. זאת הפעם הראשונה שאני שומעת את הסיפור. עוד גיליתי שסבתא שלי חברה של סבתא נוספת מהקבוצה שאני והנכדה שלה חברות טובות, מסתבר שהן מכירות כבר שנים מכפר-יונה.

מילון

צמחי מים
קבוצה של צמחים שגדלים במים ובסמוך למים, לא מדובר בעצות אלא בצמחים בעלי פרחים.

ציטוטים

”אמרתי לו שאינני יודעת לשחק מטקות והבחור ששמו מאיר, הבטיח ללמד אותי לשחק.“

הקשר הרב דורי