מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הבחירה להיות אחות

עודד וסבתא חנה
מפגש הקשר הרב-דורי בכיתה של עודד
הבחירה של חנה להיות אחות, מובילה אותה לקיבוץ איילת השחר

שמי חנה מירובסקי, אני משתתפת השנה בפרויקט הקשר הרב- דורי, בבית ספר "מבוא הגליל".

נולדתי בעיר חדרה בשנת  1942, לפני קום מדינת ישראל. למדתי בבית ספר יסודי במשך שמונה שנים, ולאחר מכן עברתי  לבית ספר תיכון "ארלוזורוב". בתיכון למדתי ארבע שנים, ובסיום בית ספר, הלכתי ללמוד בבית ספר לאחיות בפתח תקווה. במסגרת הלימודים למדנו את כל הנושאים החשובים, כגון: תרופות, מחלות חדשות שלא הכרתי ועוד. הקושי שלי היה כשלמדתי משהו חדש, וכשלא הצלחתי צחקו עליי, אבל לא  ויתרתי ובסוף הצלחתי. בפתח תקווה הייתי במשך שלוש שנים ובגיל עשרים קיבלתי הסמכה להיות אחות והתחלתי לעבוד בבית חולים "השרון".

הכרתי את בעלי לעתיד בגיל עשרים, כאשר הוא הגיע לבקר את אבא שלו בבית חולים (אבא שלו גר בתל אביב). התחתנתי בגיל עשרים ועברנו לקיבוץ איילת השחר. נולדו לנו ילדים: אורן, הילד הבכור שלנו לאחר שלוש שנים נולד עופר הילד האמצעי, וכעבור חמש שנים נולד תומר, אבא של עודד.

בתחילה, ההורים של עודד גרו בתל אביב, אך כעבור מספר שנים ההורים של עודד, עברו לגור בקיבוץ איילת השחר, ונולדה נטע הנכדה הבכורה של הבן שלי תומר, ולאחר מכן נולדו רועי נועם ועודד. הנכדים הגדולים התחנכו בבתי ילדים. כעבור זמן לא רב הנכדים  הבוגרים שלי התחתנו, ולפני שנה וחצי נולדה לי נינה ועוד מעט נינה חדשה תיוולד, לנכד נוסף.

נכדתי נטע תצא בקרוב לשנת שירות ולאחר מכן תתגייס לצה"ל. הנכד שלי לומד בפנימייה ביאס"א , ונכד נוסף לומד בתיכון. הנכד הקטן לומד בבית ספר יסודי, ובעוד שנה יתחיל ללמוד בבית ספר תיכון. אני מאושרת עם ילדי ונכדי שחיים בקרבתי.

הזווית האישית

עודד: היה לי כיף ללמוד על סבתא דברים שלא הכרתי, והיה כיף לבלות איתה בשיעורים, נהניתי מהביקור במוזיאון "אנו" יחד עם סבא וסבתא.

חנה: תוכנית הקשר הרב דורי  היתה מעולה, היה לי קשר טוב עם הנכד, והוא היה גלוי וקשוב לסיפוריי.

מילון

בית ספר יאס"א
בית ספר תיכון ופנימייה לילדים מחוננים, ומצטיינים ותאבי ידע מרחבי הארץ. בית הספר הוקם על מנת לתת מענה אינטלקטואלי, חברתי ורגשי לילדים בעלי יכולות גבוהות באחד מתחומי ידע: מדעים, מוזיקה, מדעי הרוח, אומנות.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”בסיום בית ספר הלכתי ללמוד בבית ספר לאחיות .“

הקשר הרב דורי